Duitse automarkt houdt schade beperkt

In Duitsland zijn in november 290.150 nieuwe personenauto’s geregistreerd, 3 procent minder dan in november 2019. De Duitse automarkt deed het daarmee een stuk beter dan ons land of België. Particulieren kregen zelfs bijna 23 procent meer nieuwe auto’s afgeleverd maar de zakelijke markt vertoonde een daling van een kleine 15 procent.

BMW (2020)

Qua merken deed Opel het voor de tweede achtereenvolgende maand uitstekend. In oktober verkocht het Duitse merk van Groupe PSA al bijna 23 procent meer auto’s waarna Opel in november een plus van 17 procent kon noteren. Audi viel terug naar drie procent groei maar Volkswagen zag de afleveringen met ruim 18 procent dalen en Ford met bijna 16 procent. De beste prestatie was opnieuw voor Tesla met een omzetgroei van liefst 500 procent, en dat is nog ruim voordat de eigen Duitse fabriek bij Berlijn in gebruik komt. Ook Fiat met een toename van 43 procent, Toyota met een plus van 33 procent en Renault en Citroën met beide 29 procent groei draaien prima op de Duitse markt.

Elektrisch

Het aantal auto’s met een elektrische aandrijving kwam afgelopen maand in Duitsland uit op 28.965, 522 procent meer dan in november 2019 en tien procent van het totale aantal registraties. Bij hybride kwam de groei uit op 177 procent naar 71.904 exemplaren. Benzine blijft met ruim 40 procent nog altijd veruit de belangrijkste brandstof terwijl diesel bij de Duitsers nu nog maar goed is voor één op de vier nieuwe personenwagens.

Duitse automarkt houdt schade beperkt - Automobielmanagement.nl

Duitse automarkt houdt schade beperkt

In Duitsland zijn in november 290.150 nieuwe personenauto’s geregistreerd, 3 procent minder dan in november 2019. De Duitse automarkt deed het daarmee een stuk beter dan ons land of België. Particulieren kregen zelfs bijna 23 procent meer nieuwe auto’s afgeleverd maar de zakelijke markt vertoonde een daling van een kleine 15 procent.

BMW (2020)

Qua merken deed Opel het voor de tweede achtereenvolgende maand uitstekend. In oktober verkocht het Duitse merk van Groupe PSA al bijna 23 procent meer auto’s waarna Opel in november een plus van 17 procent kon noteren. Audi viel terug naar drie procent groei maar Volkswagen zag de afleveringen met ruim 18 procent dalen en Ford met bijna 16 procent. De beste prestatie was opnieuw voor Tesla met een omzetgroei van liefst 500 procent, en dat is nog ruim voordat de eigen Duitse fabriek bij Berlijn in gebruik komt. Ook Fiat met een toename van 43 procent, Toyota met een plus van 33 procent en Renault en Citroën met beide 29 procent groei draaien prima op de Duitse markt.

Elektrisch

Het aantal auto’s met een elektrische aandrijving kwam afgelopen maand in Duitsland uit op 28.965, 522 procent meer dan in november 2019 en tien procent van het totale aantal registraties. Bij hybride kwam de groei uit op 177 procent naar 71.904 exemplaren. Benzine blijft met ruim 40 procent nog altijd veruit de belangrijkste brandstof terwijl diesel bij de Duitsers nu nog maar goed is voor één op de vier nieuwe personenwagens.