Volkswagen bouwt ‘center of competence’ in China voor e-mobiliteit

De Volkswagen Groep gaat in de provincie Anhui een groot ‘center of competence’ voor elektrische mobiliteit realiseren. Tegelijk verhoogt Volkswagen AG haar belang in partner JAC van 50 naar 75 procent. Ook verwerft het 50 procent van JAG, het moederbedrijf van JAC.

JAC wordt vervolgens omgedoopt tot Volkswagen (Anhui) Automotive Company Ltd waarbij de Duitsers ook het management overnemen. VW maakt daarbij gebruik van een recent door de Chinese regering toegestane versoepeling van de regels voor buitenlandse bedrijven.

MEB-platform

Er zullen auto’s worden gebouwd op basis van VW’s MEB-platform. De eerste daarvan moeten in 2023 van de band rollen. De Chinezen krijgen successievelijk een steeds grotere rol bij de ontwikkeling van afgeleiden van MEB. Doel is het ontwikkelingstraject te versnellen en daardoor sneller nieuwe producten naar de markt te brengen.

De fabriek moet eind 2022 volledig klaar zijn en dan een capaciteit hebben van 350.000 elektrische auto’s per jaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volkswagen bouwt ‘center of competence’ in China voor e-mobiliteit - Automobielmanagement.nl

Volkswagen bouwt ‘center of competence’ in China voor e-mobiliteit

De Volkswagen Groep gaat in de provincie Anhui een groot ‘center of competence’ voor elektrische mobiliteit realiseren. Tegelijk verhoogt Volkswagen AG haar belang in partner JAC van 50 naar 75 procent. Ook verwerft het 50 procent van JAG, het moederbedrijf van JAC.

JAC wordt vervolgens omgedoopt tot Volkswagen (Anhui) Automotive Company Ltd waarbij de Duitsers ook het management overnemen. VW maakt daarbij gebruik van een recent door de Chinese regering toegestane versoepeling van de regels voor buitenlandse bedrijven.

MEB-platform

Er zullen auto’s worden gebouwd op basis van VW’s MEB-platform. De eerste daarvan moeten in 2023 van de band rollen. De Chinezen krijgen successievelijk een steeds grotere rol bij de ontwikkeling van afgeleiden van MEB. Doel is het ontwikkelingstraject te versnellen en daardoor sneller nieuwe producten naar de markt te brengen.

De fabriek moet eind 2022 volledig klaar zijn en dan een capaciteit hebben van 350.000 elektrische auto’s per jaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding