Bentley valt straks onder Audi

Bentley valt vanaf 1 maart onder de verantwoordelijkheid van Audi. Het belangrijkste doel daarvan is om synergie mogelijk te maken bij de elektrificering van beide premium merken, aldus de Volkswagen Groep.

Bentley schrapt 450 arbeidsplaatsen

De Raad van Toezicht heeft verder besloten om Lamborghini en motormerk Ducati niet te verkopen. Vooral over de toekomst van Ducati, het enige tweewielermerk binnen de groep, gingen al tijden geruchten rond maar VW wil er uiteindelijk toch niet vanaf. Over de toekomst van Bugati is verder niets meegedeeld. Dat lijkt echter wel ‘veilig’ na het kort geleden aangekondigde besluit om dat merk met Lamborghini onder één directie te brengen.

Volkswagen

Het merk Volkswagen zelf gaat de grote hoofdvestiging in Wolfsburg volledig ombouwen voor elektrische auto’s. Die vestiging moet daarmee de ‘pionierende fabriek voor de hogelijk geautomatiseerde fabricage van elektrische voertuigen worden’. Dat moet gebeuren op basis van – opnieuw – ‘hoogst productieve omstandigheden die ook concurrerend moeten zijn wat kosten betreft.’ Volkswagen wil daarmee kennelijk de strijd aangaan met andere merken, vooral uit China, die tot nu toe goedkopere EV’s op de markt weten te zetten.

Bentley valt straks onder Audi - Automobielmanagement.nl

Bentley valt straks onder Audi

Bentley valt vanaf 1 maart onder de verantwoordelijkheid van Audi. Het belangrijkste doel daarvan is om synergie mogelijk te maken bij de elektrificering van beide premium merken, aldus de Volkswagen Groep.

Bentley schrapt 450 arbeidsplaatsen

De Raad van Toezicht heeft verder besloten om Lamborghini en motormerk Ducati niet te verkopen. Vooral over de toekomst van Ducati, het enige tweewielermerk binnen de groep, gingen al tijden geruchten rond maar VW wil er uiteindelijk toch niet vanaf. Over de toekomst van Bugati is verder niets meegedeeld. Dat lijkt echter wel ‘veilig’ na het kort geleden aangekondigde besluit om dat merk met Lamborghini onder één directie te brengen.

Volkswagen

Het merk Volkswagen zelf gaat de grote hoofdvestiging in Wolfsburg volledig ombouwen voor elektrische auto’s. Die vestiging moet daarmee de ‘pionierende fabriek voor de hogelijk geautomatiseerde fabricage van elektrische voertuigen worden’. Dat moet gebeuren op basis van – opnieuw – ‘hoogst productieve omstandigheden die ook concurrerend moeten zijn wat kosten betreft.’ Volkswagen wil daarmee kennelijk de strijd aangaan met andere merken, vooral uit China, die tot nu toe goedkopere EV’s op de markt weten te zetten.