Europese Commissie geeft definitief akkoord voor fusie FCA en PSA

De fusie tussen autofabrikanten Fiat Chrysler (FCA) en Peugeot (PSA) kan onder voorwaarden doorgaan. Dit heeft de Europese Commissie na diepgaand onderzoek beslist. Stellantis, zoals het concern na de fusie gaat heten, wordt volgens het dagelijks EU-bestuur de op drie na grootste automaker ter wereld.

Fusie PSA en FCA rond, hoofdzetel in Nederland

De samensmelting van Fiat Chrysler en branchegenoot PSA wordt goedgekeurd omdat de bedrijven toezeggingen hebben gedaan over markttoegang van bestelauto’s onder de 3,5 ton. Het fusiebedrijf zou een te groot aandeel krijgen op de markt voor bestelauto’s, maar Peugeot heeft toegezegd een deel van de productie over te hevelen naar Toyota waar het al mee samenwerkt. Zo bouwt PSA al sinds 2012 de Toyota ProAce in Frankrijk. Begin dit jaar kwam daar de ProAce City bij, die in het Spaanse Vigo wordt gebouwd waar ook de Berlingo, Partner en Opel Combo vandaan komen.

Gerustgesteld
Vicevoorzitter van de Europese Commissie Margrethe Vestager (Mededinging) is gerustgesteld na de toezeggingen. “Toegang tot een concurrerende markt voor kleine, commerciële bestelauto’s is belangrijk voor veel zelfstandige ondernemers en kleine en middelgrote bedrijven in heel Europa”, zegt ze.

Reacties

[…] Lees ook: Europese Commissie geeft definitief akkoord voor fusie FCA en PSA […]

Geplaatst door: Automobielmanagement.nl > Ook aandeelhouders keuren fusie PSA en FCA goed op
Europese Commissie geeft definitief akkoord voor fusie FCA en PSA - Automobielmanagement.nl

Europese Commissie geeft definitief akkoord voor fusie FCA en PSA

De fusie tussen autofabrikanten Fiat Chrysler (FCA) en Peugeot (PSA) kan onder voorwaarden doorgaan. Dit heeft de Europese Commissie na diepgaand onderzoek beslist. Stellantis, zoals het concern na de fusie gaat heten, wordt volgens het dagelijks EU-bestuur de op drie na grootste automaker ter wereld.

Fusie PSA en FCA rond, hoofdzetel in Nederland

De samensmelting van Fiat Chrysler en branchegenoot PSA wordt goedgekeurd omdat de bedrijven toezeggingen hebben gedaan over markttoegang van bestelauto’s onder de 3,5 ton. Het fusiebedrijf zou een te groot aandeel krijgen op de markt voor bestelauto’s, maar Peugeot heeft toegezegd een deel van de productie over te hevelen naar Toyota waar het al mee samenwerkt. Zo bouwt PSA al sinds 2012 de Toyota ProAce in Frankrijk. Begin dit jaar kwam daar de ProAce City bij, die in het Spaanse Vigo wordt gebouwd waar ook de Berlingo, Partner en Opel Combo vandaan komen.

Gerustgesteld
Vicevoorzitter van de Europese Commissie Margrethe Vestager (Mededinging) is gerustgesteld na de toezeggingen. “Toegang tot een concurrerende markt voor kleine, commerciële bestelauto’s is belangrijk voor veel zelfstandige ondernemers en kleine en middelgrote bedrijven in heel Europa”, zegt ze.

Reacties

[…] Lees ook: Europese Commissie geeft definitief akkoord voor fusie FCA en PSA […]

Geplaatst door: Automobielmanagement.nl > Ook aandeelhouders keuren fusie PSA en FCA goed op