Volkswagen blijft in België het grootste merk met een marktaandeel van nagenoeg tien procent. VW verkocht echter wel een kwart minder auto’s dan in 2019. BMW is een opmerkelijke tweede met 8,6 procent van de nieuwe auto’s. Op de derde en vierde plaats staan Peugeot en Renault met op positie vijf Mercedes-Benz en op zes Audi. Die hoge rangschikking voor BMW, Mercedes-Benz en Audi heeft zo goed als zeker te maken met het grote aandeel zakenauto’s op de Belgische markt. Die drie wat duurdere merken komen in de Nederlandse top vijf over 2020 niet voor. Na Citroën is Skoda een opvallende nummer acht op de Belgische lijst. De top tien wordt dan nog volgemaakt door Opel en Ford.
Grootste dalingen
De grootste dalingen in het aantal verkochte auto’s komen voor rekening van Renault, dat ruim een derde minder kon afzetten, Hyundai en Nissan met elk eveneens een daling van 33 procent. Ook kleinere merken als Mitsubishi, Mazda, Honda en Suzuki zagen de registraties dalen. BMW hield de Belgische verkopen nagenoeg op hetzelfde peil als in 2019 terwijl alleen Porsche, Ssangyong en Ferrari meer auto’s aan de Belgen wisten te verkopen.