Porsche wil eigen batterijfabriek bouwen

Porsche wil een eigen fabriek voor hoogwaardige batterijcellen bouwen in Tübingen. “Batterijcellen zijn een kerntechnologie voor de Duitse auto-industrie die we in ons eigen land moeten hebben,’’ aldus CEO Oliver Blume.

Porsche kan batterijcellen weliswaar van moederbedrijf Volkswagen Groep betrekken maar dat acht Blume niet voldoende. ‘’Aanvullend is er een segment voor cellen met hoge prestaties. Dat is een Porsche domein, net als we hoge-prestatie verbrandingsmotoren gebouwd hebben, willen we nu bij hoge-prestatie batterijen helemaal vooraan staan.’’

Tesla

Porsche hoopt voor het project een financiële bijdrage te ontvangen van de Duitse staat. Die zet immers zwaar in op hoogwaardige technologie. Duitsland wil dat de auto-industrie bij dit belangrijke onderdeel minder afhankelijk wordt van leveranciers uit China of de rest van Azië. Het verhaal gaat dat Tesla voor haar geplande batterijfabriek in Grünheide bij Berlijn ook een forse staatsbijdrage krijgt maar dat is tot nu toe nooit bevestigd.

Lees ook:
Porsche gaat verder op elektrisch

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Porsche wil eigen batterijfabriek bouwen - Automobielmanagement.nl

Porsche wil eigen batterijfabriek bouwen

Porsche wil een eigen fabriek voor hoogwaardige batterijcellen bouwen in Tübingen. “Batterijcellen zijn een kerntechnologie voor de Duitse auto-industrie die we in ons eigen land moeten hebben,’’ aldus CEO Oliver Blume.

Porsche kan batterijcellen weliswaar van moederbedrijf Volkswagen Groep betrekken maar dat acht Blume niet voldoende. ‘’Aanvullend is er een segment voor cellen met hoge prestaties. Dat is een Porsche domein, net als we hoge-prestatie verbrandingsmotoren gebouwd hebben, willen we nu bij hoge-prestatie batterijen helemaal vooraan staan.’’

Tesla

Porsche hoopt voor het project een financiële bijdrage te ontvangen van de Duitse staat. Die zet immers zwaar in op hoogwaardige technologie. Duitsland wil dat de auto-industrie bij dit belangrijke onderdeel minder afhankelijk wordt van leveranciers uit China of de rest van Azië. Het verhaal gaat dat Tesla voor haar geplande batterijfabriek in Grünheide bij Berlijn ook een forse staatsbijdrage krijgt maar dat is tot nu toe nooit bevestigd.

Lees ook:
Porsche gaat verder op elektrisch

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding