Alfa Romeo moet uiterlijk in 2031 weer succesvol zijn

Alfa Romeo krijgt tien jaar de tijd om weer een succesvol automerk te worden. Moederbedrijf Stellantis zal Alfa Romeo al die tijd ondersteunen met investeringen en andere steun. Eerder is al meegedeeld dat Alfa Romeo bij die ontwikkeling samenwerkt met de andere twee kleinere merken Lancia en DS.

“We zullen alles doen wat nodig is om hoogst winstgevend te worden met de juiste technologie,’’ zei topman Carlos Tavares over Alfa Romeo tijdens een autoconferentie van de Financial Times. “In het verleden zijn er heel veel autobedrijven geweest die Alfa wilden kopen. In de ogen van die kopers heeft het een grote waarde. Zij hebben gelijk, het hééft een grote waarde.’’

Elektrificatie

Wel acht Tavares het onvermijdelijk dat ook Alfa zich richt op elektrificatie. “Maar dat gebeurt dan op een dynamische manier met een gepassioneerde, succesvolle CEO van Peugeot. Jean-Philippe Imparato is een Italiaan en hij drijft het merk aan met een passie en visie voor wat er gedaan moet worden.’’

Verbinding

Alfa Romeo moet daarbij in de woorden van Tavares ‘de manier waarop het tegen potentiële klanten praat verbeteren’. “Er is geen verbinding meer met de producten, geschiedenis en tegen wie we praten. We moeten de distributie fixen en begrijpen tegen wie we praten en over welke merkbelofte we het dan hebben. Het zal wat tijd kosten om het voor elkaar te krijgen.’’

Lees ook:
Peugeot verruild voor Alfa op Amerikaanse markt

Alfa Romeo moet uiterlijk in 2031 weer succesvol zijn - Automobielmanagement.nl

Alfa Romeo moet uiterlijk in 2031 weer succesvol zijn

Alfa Romeo krijgt tien jaar de tijd om weer een succesvol automerk te worden. Moederbedrijf Stellantis zal Alfa Romeo al die tijd ondersteunen met investeringen en andere steun. Eerder is al meegedeeld dat Alfa Romeo bij die ontwikkeling samenwerkt met de andere twee kleinere merken Lancia en DS.

“We zullen alles doen wat nodig is om hoogst winstgevend te worden met de juiste technologie,’’ zei topman Carlos Tavares over Alfa Romeo tijdens een autoconferentie van de Financial Times. “In het verleden zijn er heel veel autobedrijven geweest die Alfa wilden kopen. In de ogen van die kopers heeft het een grote waarde. Zij hebben gelijk, het hééft een grote waarde.’’

Elektrificatie

Wel acht Tavares het onvermijdelijk dat ook Alfa zich richt op elektrificatie. “Maar dat gebeurt dan op een dynamische manier met een gepassioneerde, succesvolle CEO van Peugeot. Jean-Philippe Imparato is een Italiaan en hij drijft het merk aan met een passie en visie voor wat er gedaan moet worden.’’

Verbinding

Alfa Romeo moet daarbij in de woorden van Tavares ‘de manier waarop het tegen potentiële klanten praat verbeteren’. “Er is geen verbinding meer met de producten, geschiedenis en tegen wie we praten. We moeten de distributie fixen en begrijpen tegen wie we praten en over welke merkbelofte we het dan hebben. Het zal wat tijd kosten om het voor elkaar te krijgen.’’

Lees ook:
Peugeot verruild voor Alfa op Amerikaanse markt