BMW blijft favoriete merk in België

BMW was in mei voor de vijfde achtereenvolgende maand het meest verkochte merk in België. Met 3.835 geregistreerde auto’s had BMW in mei een marktaandeel van 11 procent, twee volle procentpunten meer dan de nummer twee, Volkswagen, dat 3.153 nieuwe auto’s registreerde. VW’s zustermerk Audi zet met 3.021 stuks nog net boven de 3.000 grens en haalt daarmee een marktaandeel van 8,7 procent.

Duitse autofabrikanten grijpen naar arbeidstijdverkorting

In tegenstelling tot in Nederland en de meeste andere Europese landen werden er afgelopen maand in België nauwelijks meer auto’s verkocht dan een jaar geleden. Het totaal aantal registraties kwam met 34.837 nog geen 100 stuks hoger uit dan een jaar geleden. Wel ligt de markt daarmee nog altijd bijna 32 procent onder het niveau van mei 2019 toen er van corona nog geen sprake was.

Daling

Over de eerste vijf maanden van dit jaar staat de Belgische automarkt met 191.265 exemplaren wel ruim 14 procent boven het peil van een jaar eerder maar nog altijd bijna 27 procent onder het van januari tot en met mei 2019 verkochte aantal. “Deze terugval weerspiegelt zowel een daling van de markt als de productieproblemen ten gevolge van bevoorradingsproblemen,’’ aldus autofederatie Febiac die daarmee verwijst naar het chiptekort.

Koppositie

Door de voortdurende koppositie voert BMW ook de lijst over die eerste vijf maanden op ruime afstand aan. Het Duitse merk verkocht 20.201 nieuwe auto’s, dat is 3.400 meer dan opvolger Volkswagen. Op de derde plaats staat Peugeot met 16.335 geregistreerde auto’s gevolgd door Mercedes-Benz met 13.280 en Audi met 12.557 stuks. Nieuwkomer is Skoda dat in België in vijf maanden tijd 8.553 nieuwe auto’s wist te verkopen en daarmee op nummer 10 staat.

Lees ook:
Belgische autoverkoop maakt in april sprong van 600 procent

BMW blijft favoriete merk in België - Automobielmanagement.nl

BMW blijft favoriete merk in België

BMW was in mei voor de vijfde achtereenvolgende maand het meest verkochte merk in België. Met 3.835 geregistreerde auto’s had BMW in mei een marktaandeel van 11 procent, twee volle procentpunten meer dan de nummer twee, Volkswagen, dat 3.153 nieuwe auto’s registreerde. VW’s zustermerk Audi zet met 3.021 stuks nog net boven de 3.000 grens en haalt daarmee een marktaandeel van 8,7 procent.

Duitse autofabrikanten grijpen naar arbeidstijdverkorting

In tegenstelling tot in Nederland en de meeste andere Europese landen werden er afgelopen maand in België nauwelijks meer auto’s verkocht dan een jaar geleden. Het totaal aantal registraties kwam met 34.837 nog geen 100 stuks hoger uit dan een jaar geleden. Wel ligt de markt daarmee nog altijd bijna 32 procent onder het niveau van mei 2019 toen er van corona nog geen sprake was.

Daling

Over de eerste vijf maanden van dit jaar staat de Belgische automarkt met 191.265 exemplaren wel ruim 14 procent boven het peil van een jaar eerder maar nog altijd bijna 27 procent onder het van januari tot en met mei 2019 verkochte aantal. “Deze terugval weerspiegelt zowel een daling van de markt als de productieproblemen ten gevolge van bevoorradingsproblemen,’’ aldus autofederatie Febiac die daarmee verwijst naar het chiptekort.

Koppositie

Door de voortdurende koppositie voert BMW ook de lijst over die eerste vijf maanden op ruime afstand aan. Het Duitse merk verkocht 20.201 nieuwe auto’s, dat is 3.400 meer dan opvolger Volkswagen. Op de derde plaats staat Peugeot met 16.335 geregistreerde auto’s gevolgd door Mercedes-Benz met 13.280 en Audi met 12.557 stuks. Nieuwkomer is Skoda dat in België in vijf maanden tijd 8.553 nieuwe auto’s wist te verkopen en daarmee op nummer 10 staat.

Lees ook:
Belgische autoverkoop maakt in april sprong van 600 procent