Mitsubishi verkoopt 33 procent minder auto’s in Europa

Mitsubishi heeft de afgelopen zes maanden in Europa niet meer dan 30.203 nieuwe personenauto’s verkocht. Dat is 15.300 stuks, ofwel een derde minder dan in dezelfde periode vorig jaar terwijl de automarkt als geheel met ruim 10 procent groeide.

Het marktaandeel is daarmee verder gedaald van 1,1 naar 0,6 procent. In de maand juni verkocht het Japanse merk in heel Europa 3.806 nieuwe auto’s, een daling met 30 procent vergeleken met een jaar geleden. De enige andere merken met een daling zijn Honda en Alfa Romeo. Die hielden de schade over het halfjaar gezien beperkt tot 6,7 en 1,4 procent.

Opmerkelijk

In ons land verkocht Mitsubishi in de eerste zes maanden van dit jaar 1.966 auto’s. Een jaar eerder waren dat er nog 2.337. Dat is een daling met bijna 16 procent terwijl de automarkt in die periode een stijging met 3,3 procent liet zien. Daarbij was er in juni wel een opmerkelijk herstel want toen verkocht Mitsubishi 421 nieuwe auto’s terwijl dat er een jaar eerder niet meer dan 134 waren.

Terugtrekken

Mitsubishi heeft eerder aangekondigd geen nieuwe modellen meer voor de Europese markt te ontwikkelen en zich binnen de alliantie met Renault en Nissan te concentreren op Zuid-Oost Azië. Later bleek dat er toch een nieuw model op de Duitse markt gelanceerd zou worden. De voortdurend dalende verkoopcijfers lijken echter aan te tonen dat het merk zich toch langzaam maar zeker uit Europa aan het terugtrekken is.

Lees ook:
Frank Krol nieuwe directeur Mitsubishi Motors Europe

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Mitsubishi verkoopt 33 procent minder auto’s in Europa - Automobielmanagement.nl

Mitsubishi verkoopt 33 procent minder auto’s in Europa

Mitsubishi heeft de afgelopen zes maanden in Europa niet meer dan 30.203 nieuwe personenauto’s verkocht. Dat is 15.300 stuks, ofwel een derde minder dan in dezelfde periode vorig jaar terwijl de automarkt als geheel met ruim 10 procent groeide.

Het marktaandeel is daarmee verder gedaald van 1,1 naar 0,6 procent. In de maand juni verkocht het Japanse merk in heel Europa 3.806 nieuwe auto’s, een daling met 30 procent vergeleken met een jaar geleden. De enige andere merken met een daling zijn Honda en Alfa Romeo. Die hielden de schade over het halfjaar gezien beperkt tot 6,7 en 1,4 procent.

Opmerkelijk

In ons land verkocht Mitsubishi in de eerste zes maanden van dit jaar 1.966 auto’s. Een jaar eerder waren dat er nog 2.337. Dat is een daling met bijna 16 procent terwijl de automarkt in die periode een stijging met 3,3 procent liet zien. Daarbij was er in juni wel een opmerkelijk herstel want toen verkocht Mitsubishi 421 nieuwe auto’s terwijl dat er een jaar eerder niet meer dan 134 waren.

Terugtrekken

Mitsubishi heeft eerder aangekondigd geen nieuwe modellen meer voor de Europese markt te ontwikkelen en zich binnen de alliantie met Renault en Nissan te concentreren op Zuid-Oost Azië. Later bleek dat er toch een nieuw model op de Duitse markt gelanceerd zou worden. De voortdurend dalende verkoopcijfers lijken echter aan te tonen dat het merk zich toch langzaam maar zeker uit Europa aan het terugtrekken is.

Lees ook:
Frank Krol nieuwe directeur Mitsubishi Motors Europe

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over