Renault stapt in abonnementen gebruikte auto’s

Het tot de Renault Groep behorende RCI Bank & Services heeft het multi-brand platform voor abonnementen op gebruikte auto’s Bipi overgenomen. RCI zal Bipi ondersteunen om de groei te versnellen en nieuwe markten te openen, in samenwerking met bestaande leveranciers en dealer-partners. Bipi kan daarbij ook bijdragen aan de verdere groei van de mobiliteitstak Mobilize door de ontwikkelingen van producten die meer en meer flexibel en toegespitst op nieuwe mobiliteitsbehoeften zijn.

Het in 2018 in Spanje opgerichte Bipi is nu ook aanwezig in Frankrijk en Italië. Het bedrijf met 120 werknemers heeft inmiddels ruim 10.000 klanten. De abonnementen bieden een ‘turnkey’ oplossing vanaf het ingaan ervan tot het teruggeven van de auto. In de maandelijkse abonnementsprijs is alles inbegrepen.

Auto-abonnementen vormen volgens Renault een recente en snelgroeiende ‘markt voor de toekomst die beantwoordt aan nieuwe gebruiken bij automobilisten en klanten van autofabrikanten.’ De abonnementsvorm zit daarmee ergens tussen lange-termijn en korte-termijn huur en is toegesneden op een groep klanten die maximale flexibiliteit en keuzevrijheid zoeken. Marktdeskundigen verwachten dat dit nieuwe segment ook een belangrijk deel van de autofinancieringsmarkt voor haar rekening kan nemen, signaleert het Franse autobedrijf.

Renault stapt in abonnementen gebruikte auto’s - Automobielmanagement.nl

Renault stapt in abonnementen gebruikte auto’s

Het tot de Renault Groep behorende RCI Bank & Services heeft het multi-brand platform voor abonnementen op gebruikte auto’s Bipi overgenomen. RCI zal Bipi ondersteunen om de groei te versnellen en nieuwe markten te openen, in samenwerking met bestaande leveranciers en dealer-partners. Bipi kan daarbij ook bijdragen aan de verdere groei van de mobiliteitstak Mobilize door de ontwikkelingen van producten die meer en meer flexibel en toegespitst op nieuwe mobiliteitsbehoeften zijn.

Het in 2018 in Spanje opgerichte Bipi is nu ook aanwezig in Frankrijk en Italië. Het bedrijf met 120 werknemers heeft inmiddels ruim 10.000 klanten. De abonnementen bieden een ‘turnkey’ oplossing vanaf het ingaan ervan tot het teruggeven van de auto. In de maandelijkse abonnementsprijs is alles inbegrepen.

Auto-abonnementen vormen volgens Renault een recente en snelgroeiende ‘markt voor de toekomst die beantwoordt aan nieuwe gebruiken bij automobilisten en klanten van autofabrikanten.’ De abonnementsvorm zit daarmee ergens tussen lange-termijn en korte-termijn huur en is toegesneden op een groep klanten die maximale flexibiliteit en keuzevrijheid zoeken. Marktdeskundigen verwachten dat dit nieuwe segment ook een belangrijk deel van de autofinancieringsmarkt voor haar rekening kan nemen, signaleert het Franse autobedrijf.