Al 120.000 bestellingen voor elektrische Ford F-150

Ford heeft al 120.000 bestellingen binnen voor de elektrische F-150 Lightning pick-up die vanaf volgend jaar in productie wordt genomen. Vanwege de grote belangstelling heeft Ford de geplande productie voor haar eerste EV pick-up drastisch opgevoerd. Daar wordt dan ook nog eens 850 miljoen dollar extra in geïnvesteerd.

Ford wil de productie van de F-150 Lightning volgend jaar langzaam op gang brengen met 15.000 stuks om kinderziektes door een al te snelle productie te vermijden. Dat aantal moet echter daarna in snel tempo opgevoerd worden naar 55.000 in 2023 en zeker 80.000 in het jaar daarop.

Chiptekort

Ford hoopt tegen die tijd geen belemmeringen meer te ondervinden van het huidige chiptekort en problemen rond andere materialen. Vanaf 2025 denkt Ford zo’n 160.000 elektrische pick-ups per jaar weg te kunnen zetten. De chipproblemen noodzaakten Ford eerder duizenden ‘normale’ nieuwe F-150’s voorlopig te parkeren totdat er weer voldoende halfgeleiders geleverd worden om ze af te bouwen.

Lees ook:
Ford bouwt fabriek in Keulen om tot Electrification Center

Al 120.000 bestellingen voor elektrische Ford F-150 - Automobielmanagement.nl

Al 120.000 bestellingen voor elektrische Ford F-150

Ford heeft al 120.000 bestellingen binnen voor de elektrische F-150 Lightning pick-up die vanaf volgend jaar in productie wordt genomen. Vanwege de grote belangstelling heeft Ford de geplande productie voor haar eerste EV pick-up drastisch opgevoerd. Daar wordt dan ook nog eens 850 miljoen dollar extra in geïnvesteerd.

Ford wil de productie van de F-150 Lightning volgend jaar langzaam op gang brengen met 15.000 stuks om kinderziektes door een al te snelle productie te vermijden. Dat aantal moet echter daarna in snel tempo opgevoerd worden naar 55.000 in 2023 en zeker 80.000 in het jaar daarop.

Chiptekort

Ford hoopt tegen die tijd geen belemmeringen meer te ondervinden van het huidige chiptekort en problemen rond andere materialen. Vanaf 2025 denkt Ford zo’n 160.000 elektrische pick-ups per jaar weg te kunnen zetten. De chipproblemen noodzaakten Ford eerder duizenden ‘normale’ nieuwe F-150’s voorlopig te parkeren totdat er weer voldoende halfgeleiders geleverd worden om ze af te bouwen.

Lees ook:
Ford bouwt fabriek in Keulen om tot Electrification Center