Door die ontwikkelingen verkocht Volvo Cars in augustus met 45.786 exemplaren 10,6 procent minder auto’s dan een jaar eerder. Over acht maanden gezien komen de verkopen met 483.426 stuks nog wel ruim 26 procent hoger uit. “Volvo Cars blijft de situatie in de gaten houden en verwacht op dit moment dat het voor de tweede helft van 2021 moeilijk zal worden om hetzelfde volumeniveau te halen als in dezelfde periode in 2020. Dat zal gevolgen hebben voor de omzet en winst maar de verwachting voor heel 2021 blijft staan,’’ tekent het bedrijf aan in het maandoverzicht.
China
Volvo leed op de belangrijkste markt China een omzetdaling van ruim 17 procent. Dat land was met 13.112 stuks wel goed voor 28 procent van de wereldwijde afzet. In Noord-Amerika werden 10.686 auto’s verkocht, drie procent meer dan een jaar eerder waarbij de grote XC90 het best verkochte model is. Europa laat een daling met ruim 25 procent zien naar 13.052 stuks wat in augustus dus minder was dan wat Volvo Cars verkocht in China.
Lees ook:
Volvo: ‘Hergebruik van oude EV-batterijen is een must’