Opel sluit fabriek in Eisenach tot begin 2022 vanwege chiptekort

Opel gaat de fabriek in Eisenach, waar de Grandland X wordt gebouwd, tot begin volgend jaar sluiten. Oorzaak van de sluiting is het grote gebrek aan computerchips waarmee de autosector al langere tijd worstelt. De fabriek in de deelstaat Thüringen sluit volgende week al de deuren.

Een woordvoerder van Opel spreekt van een buitengewone situatie door de chiptekorten, waardoor de productie moet worden aangepast. In Eisenach werken circa 1300 werknemers, die met verlof worden gestuurd. De medewerkers, die nu afhankelijk zijn van de productie van één automodel, vragen al langer om uitbreiding van de productie met een ander model uit de Stellantis-stal.

Peugeot-fabriek

Productie van de Grandland, inclusief de hybride versie, moet begin 2022 weer op gang komen ‘als de logistieke keten het toelaat’, aldus de woordvoerder. Sluiting van de fabriek betekent overigens niet dat de Grandland helemaal niet meer geproduceerd wordt, want productie in de voormalige Peugeot-fabriek in het Franse Sochaux gaat gewoon door. De auto kan ook nog steeds besteld worden.

De locatie in Eisenach moest in augustus het werk ook al onderbreken door de tekorten aan halfgeleiders. Ook andere grote Duitse autoproducenten waaronder Volkswagen en Daimler hebben productielijnen moeten stilleggen vanwege die tekorten.

Lees ook:
Duitse autoindustrie waarschuwt voor aanhoudende chiptekorten

Opel sluit fabriek in Eisenach tot begin 2022 vanwege chiptekort - Automobielmanagement.nl

Opel sluit fabriek in Eisenach tot begin 2022 vanwege chiptekort

Opel gaat de fabriek in Eisenach, waar de Grandland X wordt gebouwd, tot begin volgend jaar sluiten. Oorzaak van de sluiting is het grote gebrek aan computerchips waarmee de autosector al langere tijd worstelt. De fabriek in de deelstaat Thüringen sluit volgende week al de deuren.

Een woordvoerder van Opel spreekt van een buitengewone situatie door de chiptekorten, waardoor de productie moet worden aangepast. In Eisenach werken circa 1300 werknemers, die met verlof worden gestuurd. De medewerkers, die nu afhankelijk zijn van de productie van één automodel, vragen al langer om uitbreiding van de productie met een ander model uit de Stellantis-stal.

Peugeot-fabriek

Productie van de Grandland, inclusief de hybride versie, moet begin 2022 weer op gang komen ‘als de logistieke keten het toelaat’, aldus de woordvoerder. Sluiting van de fabriek betekent overigens niet dat de Grandland helemaal niet meer geproduceerd wordt, want productie in de voormalige Peugeot-fabriek in het Franse Sochaux gaat gewoon door. De auto kan ook nog steeds besteld worden.

De locatie in Eisenach moest in augustus het werk ook al onderbreken door de tekorten aan halfgeleiders. Ook andere grote Duitse autoproducenten waaronder Volkswagen en Daimler hebben productielijnen moeten stilleggen vanwege die tekorten.

Lees ook:
Duitse autoindustrie waarschuwt voor aanhoudende chiptekorten