Pendragon verwacht dit jaar een winst te halen van 82 miljoen euro terwijl eerst van 65 tot 70 miljoen werd uitgegaan. De zaken lopen tot nu toe uitstekend, ook in het derde kwartaal, ondanks de leverproblemen. Dat er minder auto’s verkocht konden worden, kon ook dit autobedrijf ruimschoots compenseren door hogere prijzen van wat wel verkocht werd en vooral voor occasions. “Hoewel we verwachten dat de prijzen voor gebruikt weer wat zullen afvlakken, blijven ze wel op een hoog niveau,’’ aldus Pendragon. Dat Britse autobedrijf is grotendeels in handen van de Zweedse Hedin Group die begin vorig jaar ook werd genoemd als mogelijke fusiepartner voor Stern.

Lookers

Ook concurrent Lookers verhoogt na een sterk derde kwartaal de verwachtingen voor het hele jaar hoewel het daarbij geen bedrag aangeeft. Lookers tekent net als veel andere Britse dealers wel aan dat er door de brandstofcrisis een enorme vraag is naar elektrische auto’s. “We bevinden ons in een goede positie om daar volop van te kunnen profiteren,’’ zegt CEO Mark Raban.

Marshal

Het derde dealerbedrijf van Groot-Brittannië Marshal Motor Group denkt dit jaar zo’n 60 miljoen winst te kunnen draaien, ook weer meer dan eerder geschat. In de eerste jaarhelft kwam die winst al meer dan 400 procent hoger uit dan een jaar eerder. De verkoopprijzen van occasions lagen gemiddeld ruim 17 procent hoger. “Wij konden profiteren van buitengewoon hoge marges op nieuwe auto’s’’ stelt Marshal Motor.

Lees ook:
Britse markt haalt verkoopdoel elektrische auto’s niet

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding