BEV’s waren goed voor 30.560 toelatingen, een derde meer dan een jaar eerder en goed voor een marktaandeel van ruim 17 procent. Aan hybride modellen werden er 51.327 geregistreerd wat wel ruim 18 procent minder was dan vorig jaar. Hybride was daarmee goed voor bijna 29 procent van de Duitse markt. Het aantal daarin meegetelde plug-in hybrides kwam met 23.734 4,5 procent lager uit. Verder was benzine goed voor 36,2 procent en nam het aandeel van diesel verder af naar 17,3 procent, ruim de helft minder dan in oktober 2020.

Plussen

Het Kraftfahrt Bundesamt specificeert verder dat Tesla de afzet met 483 procent zag toenemen. Een jaar geleden was Tesla echter nog nauwelijks aanwezig op de Duitse markt. Polestar komt als andere nieuwkomer op een plus van 85 procent uit. Verder zijn er plussen voor Smart, Mitsubishi, Subaru, SsangYong, Jeep en DS. Alle andere merken zagen de registraties dalen, met de scherpste val voor Audi met 58 procent, Skoda en Jaguar met elk 55 procent en Mercedes met 45 procent. Het KBA meldt ook nog dat in haar categorie de Dacia Sandero opnieuw het best verkochte model in Duitsland was.

Lees ook:
Hybride haalt diesel in op Europese automarkt