Audi investeert honderden miljoenen in Belgische fabriek

De Audi-fabriek in Vorst bij Brussel mag vanaf 2026 ook de Q8 e-tron gaan bouwen. De huidige e-tron is nog maar op de helft van de geplande levensduur maar de Belgische fabriek heeft nu al de toezegging over een opvolger. Voor de komst daarvan gaat Audi nog honderden miljoenen in de vestiging investeren. Audi investeerde de voorbije jaren 600 miljoen euro in zijn Brusselse fabriek

Problemen bij Audi e-tron leiden nog niet tot leverproblemen

Dat heeft productiedirecteur Peter Kössler gezegd in een interview met de economische krant De Tijd. “Brussel heeft de transformatie van een verbrandingsmotor naar elektrisch al helemaal gemaakt. Waarover veel mensen nu praten, kan je hier succesvol in actie zien. We hebben de fabriek omgebouwd van de productie van een kleine stadswagen, de A1, naar een elektrische premium-SUV, de e-tron. Verder hebben we de batterijassemblage toegevoegd en is de hele fabriek CO2-neutraal geworden.’’

Goedkeuring

“De raad van bestuur van Audi moet de beslissing volgende week nog goedkeuren. Daarna moet ook de Volkswagen-groep zijn goedkeuring geven. Maar we zijn er allemaal van overtuigd dat het gaat lukken. De komst van een nieuw model betekent stevige verbouwingen. Op de benodigde investeringen kan ik nog geen exact bedrag plakken, maar dat zal zeker in de meerdere honderden miljoenen euro’s lopen.’’

Lees ook:
Bijna helft nieuwe Duitse auto’s is elektrisch

Audi investeert honderden miljoenen in Belgische fabriek - Automobielmanagement.nl

Audi investeert honderden miljoenen in Belgische fabriek

De Audi-fabriek in Vorst bij Brussel mag vanaf 2026 ook de Q8 e-tron gaan bouwen. De huidige e-tron is nog maar op de helft van de geplande levensduur maar de Belgische fabriek heeft nu al de toezegging over een opvolger. Voor de komst daarvan gaat Audi nog honderden miljoenen in de vestiging investeren. Audi investeerde de voorbije jaren 600 miljoen euro in zijn Brusselse fabriek

Problemen bij Audi e-tron leiden nog niet tot leverproblemen

Dat heeft productiedirecteur Peter Kössler gezegd in een interview met de economische krant De Tijd. “Brussel heeft de transformatie van een verbrandingsmotor naar elektrisch al helemaal gemaakt. Waarover veel mensen nu praten, kan je hier succesvol in actie zien. We hebben de fabriek omgebouwd van de productie van een kleine stadswagen, de A1, naar een elektrische premium-SUV, de e-tron. Verder hebben we de batterijassemblage toegevoegd en is de hele fabriek CO2-neutraal geworden.’’

Goedkeuring

“De raad van bestuur van Audi moet de beslissing volgende week nog goedkeuren. Daarna moet ook de Volkswagen-groep zijn goedkeuring geven. Maar we zijn er allemaal van overtuigd dat het gaat lukken. De komst van een nieuw model betekent stevige verbouwingen. Op de benodigde investeringen kan ik nog geen exact bedrag plakken, maar dat zal zeker in de meerdere honderden miljoenen euro’s lopen.’’

Lees ook:
Bijna helft nieuwe Duitse auto’s is elektrisch