BMW voegt salesregio’s Europa en Duitsland samen

De BMW Group reorganiseert de klanten-, merken- en verkoopdivisie onder leiding van de Nederlander Pieter Nota. De verkoopregio’s Europa en Duitsland worden per 1 april samengevoegd. Bernhard Kuhnt, momenteel verkoopchef in Duitsland, komt aan het roer te staan.

De huidige directeur verkoop Europa, Jean-Philippe Parain, gaat naar de regio Azië-Pacific, Oost-Europa, Midden-Oosten en Afrika. Hij volgt daar Hendrik van Kuenheim op die met pensioen gaat. Verder wordt Stefanie Wurst, die tot november CEO was van BMW Groep Nederland, in februari de nieuwe baas van Mini.

Toekomst

In de toekomst zal BMW Group nog meer rekening houden met het gewicht van de belangrijkste regio’s in Europa, Azië en de Amerika’s. De reorganisaties in Europa maken daar deel van uit. “De BMW Group verzekert op die manier een verkooporganisatie die is afgestemd op de toekomst en volledig is gefocust op de klant.’’

Onderdeel van de reorganisatie is de instelling van een strategische functie voor de digitalisering van de verkoopprocessen binnen de Europa-regio. Die rol gaat naar Peter Henricht, momenteel hoofd productmanagement en ‘connected company’. Zijn huidige functie gaat naar het huidige hoofd van Mini Bernd Koerber wiens rol dan weer wordt overgenomen door Wurst.

Lees ook:
BMW investeert nog eens 100 miljoen dollar in fabriek VS

BMW voegt salesregio’s Europa en Duitsland samen - Automobielmanagement.nl

BMW voegt salesregio’s Europa en Duitsland samen

De BMW Group reorganiseert de klanten-, merken- en verkoopdivisie onder leiding van de Nederlander Pieter Nota. De verkoopregio’s Europa en Duitsland worden per 1 april samengevoegd. Bernhard Kuhnt, momenteel verkoopchef in Duitsland, komt aan het roer te staan.

De huidige directeur verkoop Europa, Jean-Philippe Parain, gaat naar de regio Azië-Pacific, Oost-Europa, Midden-Oosten en Afrika. Hij volgt daar Hendrik van Kuenheim op die met pensioen gaat. Verder wordt Stefanie Wurst, die tot november CEO was van BMW Groep Nederland, in februari de nieuwe baas van Mini.

Toekomst

In de toekomst zal BMW Group nog meer rekening houden met het gewicht van de belangrijkste regio’s in Europa, Azië en de Amerika’s. De reorganisaties in Europa maken daar deel van uit. “De BMW Group verzekert op die manier een verkooporganisatie die is afgestemd op de toekomst en volledig is gefocust op de klant.’’

Onderdeel van de reorganisatie is de instelling van een strategische functie voor de digitalisering van de verkoopprocessen binnen de Europa-regio. Die rol gaat naar Peter Henricht, momenteel hoofd productmanagement en ‘connected company’. Zijn huidige functie gaat naar het huidige hoofd van Mini Bernd Koerber wiens rol dan weer wordt overgenomen door Wurst.

Lees ook:
BMW investeert nog eens 100 miljoen dollar in fabriek VS