Toyota voert productie in januari weer op

Toyota hoopt in de eerste maand van het nieuwe jaar weer minstens 800.000 auto’s te kunnen bouwen. Dat is dan inclusief het inhalen van eerdere onderbrekingen. Die productie zou daarmee zo’n 10 procent hoger uitkomen dan in januari dit jaar. Toyota blijft daarmee ook vasthouden aan de voorspelling dat het in het boekjaar tot 31 maart 2022 de 9 miljoen voertuigen haalt.

Toyota stelt dat het chiptekort beter onder controle is. De grootste autofabrikant ter wereld blijft nauw samenwerken met de leveranciers om de keten te versterken. “We doen alles wat we kunnen om ervoor te zorgen dat we zo snel mogelijk zoveel mogelijk auto’s aan onze klanten kunnen leveren.’’

Pijn

In oktober, de laatste maand waarvoor cijfers zijn gepubliceerd, lag de wereldwijde productie bij Toyota met 627.452 exemplaren nog altijd 26 procent onder het niveau van een jaar eerder. De pijn zat vooral in Japan waar de productie met meer dan de helft terugliep. Elders in de wereld ging het al weer een stuk beter met een daling van net 11 procent naar 475.534 auto’s. De verkopen kwamen in oktober uit op 677.564 voertuigen, dat was 20 procent minder dan in dezelfde maand vorig jaar. Over de eerste tien maanden verkocht Toyota 8.709.362 auto’s waarmee het ook in 2021 de titel grootste autofabrikant ter wereld niet meer kan mislopen.

Lees ook:
Toyota pompt tientallen miljarden in elektrische auto’s

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Toyota voert productie in januari weer op - Automobielmanagement.nl

Toyota voert productie in januari weer op

Toyota hoopt in de eerste maand van het nieuwe jaar weer minstens 800.000 auto’s te kunnen bouwen. Dat is dan inclusief het inhalen van eerdere onderbrekingen. Die productie zou daarmee zo’n 10 procent hoger uitkomen dan in januari dit jaar. Toyota blijft daarmee ook vasthouden aan de voorspelling dat het in het boekjaar tot 31 maart 2022 de 9 miljoen voertuigen haalt.

Toyota stelt dat het chiptekort beter onder controle is. De grootste autofabrikant ter wereld blijft nauw samenwerken met de leveranciers om de keten te versterken. “We doen alles wat we kunnen om ervoor te zorgen dat we zo snel mogelijk zoveel mogelijk auto’s aan onze klanten kunnen leveren.’’

Pijn

In oktober, de laatste maand waarvoor cijfers zijn gepubliceerd, lag de wereldwijde productie bij Toyota met 627.452 exemplaren nog altijd 26 procent onder het niveau van een jaar eerder. De pijn zat vooral in Japan waar de productie met meer dan de helft terugliep. Elders in de wereld ging het al weer een stuk beter met een daling van net 11 procent naar 475.534 auto’s. De verkopen kwamen in oktober uit op 677.564 voertuigen, dat was 20 procent minder dan in dezelfde maand vorig jaar. Over de eerste tien maanden verkocht Toyota 8.709.362 auto’s waarmee het ook in 2021 de titel grootste autofabrikant ter wereld niet meer kan mislopen.

Lees ook:
Toyota pompt tientallen miljarden in elektrische auto’s

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over