Citroën verkoopt 7 procent meer auto’s

Citroën heeft in 2021 de verkopen met 7 procent opgevoerd naar 796.868 stuks. Europa blijft verreweg het belangrijkste afzetgebied met 624.140 voertuigen, dat was 1,2 procent meer dan in 2020. Verder verkocht Citroën 61.695 auto’s in Afrika en het Midden-Oosten, meer dan de 41.391 in China. Die Chinese afzet was wel dubbel zo hoog als in het voorafgaande jaar.

Het best verkochte model is de C3 hatchback waarvan er op een haar na 200.000 werden afgezet. Dat was ook ruim 10 procent meer dan een jaar eerder. De C3 en C5 Aircross haalden beide ruim 76.000 exemplaren, wat bij de C5 wel 20 procent minder was.

Wat bestelwagens betreft – die in het totaal zijn meegeteld – kwam de Berlingo op ruim 79.000 uit en de Jumper op 71.000. Van die Jumper wist Citroën daarmee een kwart meer te verkopen dan in 2020. De personenwagenversie van de Berlingo werd ook nog 33.000 keer verkocht.

Verder verkocht Citroën 9.183 exemplaren van het mini-voertuigje Ami dat bijvoorbeeld wel in België en Engeland te koop is maar nog altijd niet in Nederland op de markt wordt gebracht.

Lees ook:
Citroën levert eerste exemplaar ë-Jumpy Hydrogen aan Suez

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Citroën verkoopt 7 procent meer auto’s - Automobielmanagement.nl

Citroën verkoopt 7 procent meer auto’s

Citroën heeft in 2021 de verkopen met 7 procent opgevoerd naar 796.868 stuks. Europa blijft verreweg het belangrijkste afzetgebied met 624.140 voertuigen, dat was 1,2 procent meer dan in 2020. Verder verkocht Citroën 61.695 auto’s in Afrika en het Midden-Oosten, meer dan de 41.391 in China. Die Chinese afzet was wel dubbel zo hoog als in het voorafgaande jaar.

Het best verkochte model is de C3 hatchback waarvan er op een haar na 200.000 werden afgezet. Dat was ook ruim 10 procent meer dan een jaar eerder. De C3 en C5 Aircross haalden beide ruim 76.000 exemplaren, wat bij de C5 wel 20 procent minder was.

Wat bestelwagens betreft – die in het totaal zijn meegeteld – kwam de Berlingo op ruim 79.000 uit en de Jumper op 71.000. Van die Jumper wist Citroën daarmee een kwart meer te verkopen dan in 2020. De personenwagenversie van de Berlingo werd ook nog 33.000 keer verkocht.

Verder verkocht Citroën 9.183 exemplaren van het mini-voertuigje Ami dat bijvoorbeeld wel in België en Engeland te koop is maar nog altijd niet in Nederland op de markt wordt gebracht.

Lees ook:
Citroën levert eerste exemplaar ë-Jumpy Hydrogen aan Suez

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over