Ford’s deelsteps weg uit veel landen

Spin, een exploitant van deelsteps die sinds 2018 behoort tot Ford, trekt zich al na een goed jaar terug uit alle Europese landen. De markt voor dit soort minimobiliteit is te klein. Volgens CEO Ben Bear is het door de hevige concurrentie niet mogelijk winstgevend te draaien. De regelmatige overlast van geparkeerde ‘autopeds’ en andere problemen stralen ook te veel af op het imago van Spin.

Het meestal als ‘Ford-owned Spin’ aangeduide bedrijf is in 2020 in Europa van start gegaan. De maatregel treft onder meer Duitsland, Portugal en Spanje. Ook wordt gestopt met de activiteiten in enkele Amerikaanse steden. “We beginnen met het verlaten van alle open markten wereldwijd om onze weg naar winstgevendheid te versnellen. Zijn bedrijf gaat zich nu richten op landen en steden waar de markt voor mini-mobiliteit meer gereguleerd is en maar een beperkt aantal aanbieders wordt toegelaten.

Ford’s deelsteps weg uit veel landen - Automobielmanagement.nl

Ford’s deelsteps weg uit veel landen

Spin, een exploitant van deelsteps die sinds 2018 behoort tot Ford, trekt zich al na een goed jaar terug uit alle Europese landen. De markt voor dit soort minimobiliteit is te klein. Volgens CEO Ben Bear is het door de hevige concurrentie niet mogelijk winstgevend te draaien. De regelmatige overlast van geparkeerde ‘autopeds’ en andere problemen stralen ook te veel af op het imago van Spin.

Het meestal als ‘Ford-owned Spin’ aangeduide bedrijf is in 2020 in Europa van start gegaan. De maatregel treft onder meer Duitsland, Portugal en Spanje. Ook wordt gestopt met de activiteiten in enkele Amerikaanse steden. “We beginnen met het verlaten van alle open markten wereldwijd om onze weg naar winstgevendheid te versnellen. Zijn bedrijf gaat zich nu richten op landen en steden waar de markt voor mini-mobiliteit meer gereguleerd is en maar een beperkt aantal aanbieders wordt toegelaten.