Het in Amsterdam gevestigde dochterbedrijf van de Chinese SAIC Group was daarmee één van de weinige merken die – ondanks het chiptekort – een flinke groei kon realiseren. Opvallend detail: in ons land halveerden de registraties volgens de RDC-gegevens van 2.206 in 2020 naar 1.054 vorig jaar. Grootste Europese markt na het VK is Frankrijk met 4.829 stuks, gevolgd door Zweden met 4.520 en op afstand Duitsland en Noorwegen met ieder rond de 3.000. In Denemarken doet het merk het ook goed met 1.497 auto’s.
‘In 2022 opnieuw verdrievoudiging’
CEO Matt Lei van MG Motor Europe is tevreden over de resultaten en over de gestage uitbreiding van het netwerk: “MG is meer zichtbaar en de merkbekendheid blijft toenemen. Sinds we actief zijn geworden in Europa hebben we laten zien dat we van bewezen waarde zijn. In 2022 verwachten we de verkopen opnieuw te verdrievoudigen. We zullen nieuwe elektrische modellen introduceren en een sterkere aanwezigheid in Europa hebben.’’
Lees ook:
Chinese maker van elektrische auto’s Xpeng komt naar Nederland