MG verdrievoudigt verkopen in Europa

MG Motor heeft afgelopen jaar op het Europese vasteland 21.946 nieuwe auto’s verkocht vergeleken met 7.200 in 2020. Als Groot-Brittannië, de grootste markt voor het merk, wordt meegerekend dan komt de afzet uit op ruim 52.000 stuks. MG heeft verder het aantal verkoop- en servicelocaties opgevoerd van 150 naar 400. Het aantal landen waar het merk op de markt is, is daarmee toegenomen tot zestien.

Het in Amsterdam gevestigde dochterbedrijf van de Chinese SAIC Group was daarmee één van de weinige merken die – ondanks het chiptekort – een flinke groei kon realiseren. Opvallend detail: in ons land halveerden de registraties volgens de RDC-gegevens van 2.206 in 2020 naar 1.054 vorig jaar. Grootste Europese markt na het VK is Frankrijk met 4.829 stuks, gevolgd door Zweden met 4.520 en op afstand Duitsland en Noorwegen met ieder rond de 3.000. In Denemarken doet het merk het ook goed met 1.497 auto’s.

‘In 2022 opnieuw verdrievoudiging’

CEO Matt Lei van MG Motor Europe is tevreden over de resultaten en over de gestage uitbreiding van het netwerk: “MG is meer zichtbaar en de merkbekendheid blijft toenemen. Sinds we actief zijn geworden in Europa hebben we laten zien dat we van bewezen waarde zijn. In 2022 verwachten we de verkopen opnieuw te verdrievoudigen. We zullen nieuwe elektrische modellen introduceren en een sterkere aanwezigheid in Europa hebben.’’

Lees ook:
Chinese maker van elektrische auto’s Xpeng komt naar Nederland

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
MG verdrievoudigt verkopen in Europa - Automobielmanagement.nl

MG verdrievoudigt verkopen in Europa

MG Motor heeft afgelopen jaar op het Europese vasteland 21.946 nieuwe auto’s verkocht vergeleken met 7.200 in 2020. Als Groot-Brittannië, de grootste markt voor het merk, wordt meegerekend dan komt de afzet uit op ruim 52.000 stuks. MG heeft verder het aantal verkoop- en servicelocaties opgevoerd van 150 naar 400. Het aantal landen waar het merk op de markt is, is daarmee toegenomen tot zestien.

Het in Amsterdam gevestigde dochterbedrijf van de Chinese SAIC Group was daarmee één van de weinige merken die – ondanks het chiptekort – een flinke groei kon realiseren. Opvallend detail: in ons land halveerden de registraties volgens de RDC-gegevens van 2.206 in 2020 naar 1.054 vorig jaar. Grootste Europese markt na het VK is Frankrijk met 4.829 stuks, gevolgd door Zweden met 4.520 en op afstand Duitsland en Noorwegen met ieder rond de 3.000. In Denemarken doet het merk het ook goed met 1.497 auto’s.

‘In 2022 opnieuw verdrievoudiging’

CEO Matt Lei van MG Motor Europe is tevreden over de resultaten en over de gestage uitbreiding van het netwerk: “MG is meer zichtbaar en de merkbekendheid blijft toenemen. Sinds we actief zijn geworden in Europa hebben we laten zien dat we van bewezen waarde zijn. In 2022 verwachten we de verkopen opnieuw te verdrievoudigen. We zullen nieuwe elektrische modellen introduceren en een sterkere aanwezigheid in Europa hebben.’’

Lees ook:
Chinese maker van elektrische auto’s Xpeng komt naar Nederland

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over