Aston Martin maakt 255 miljoen euro verlies

Aston Martin Lagonda heeft afgelopen jaar een verlies geleden van omgerekend 255 miljoen euro. Een jaar eerder kwam de Britse autobouwer al 560 miljoen in het rood uit. Het aantal afgeleverde supercars nam wel toe van 3.394 in 2020 naar 6.178 vorig jaar. Dat leverde een omzet op van ruim 1,3 miljard euro vergeleken met 730 miljoen een jaar eerder. Een deel van die omzetgroei is ook bij Aston Martin te danken aan hogere verkoopprijzen.

Dankzij de DBX kon Aston Martin veel nieuwe klanten aantrekken. Het bedrijf beschikt al met al over een ‘gezond orderboek’ voor alle kernmodellen. Verder slaagde het erin de kosten met 20 procent terug te dringen. Aston Martin hoopt haar eerste plug-in hybride elektrische auto uit te brengen in 2024, een jaar lager gevolgd door een batterij-elektrisch model. In 2026 moet bij alle modellen de optie van een PHEV of BEV mogelijk zijn.

Sterk

Topman en groot-financier Lawrence Stroll: “Onze kernbusiness is sterk en leverde volgens plan met een substantieel verbeterde winstgevendheid.’’ Stroll is wel teleurgesteld dat sommige afleveringen eind 2021 vertraagd moesten worden na een diepgaand intern onderzoek. “We hebben er vertrouwen in dat we onze voertuigen zonder compromissen aan onze klanten kunnen afleveren.’’

Lees ook:
Verkopen Aston Martin sterk omhoog dankzij de DBX

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Aston Martin maakt 255 miljoen euro verlies - Automobielmanagement.nl

Aston Martin maakt 255 miljoen euro verlies

Aston Martin Lagonda heeft afgelopen jaar een verlies geleden van omgerekend 255 miljoen euro. Een jaar eerder kwam de Britse autobouwer al 560 miljoen in het rood uit. Het aantal afgeleverde supercars nam wel toe van 3.394 in 2020 naar 6.178 vorig jaar. Dat leverde een omzet op van ruim 1,3 miljard euro vergeleken met 730 miljoen een jaar eerder. Een deel van die omzetgroei is ook bij Aston Martin te danken aan hogere verkoopprijzen.

Dankzij de DBX kon Aston Martin veel nieuwe klanten aantrekken. Het bedrijf beschikt al met al over een ‘gezond orderboek’ voor alle kernmodellen. Verder slaagde het erin de kosten met 20 procent terug te dringen. Aston Martin hoopt haar eerste plug-in hybride elektrische auto uit te brengen in 2024, een jaar lager gevolgd door een batterij-elektrisch model. In 2026 moet bij alle modellen de optie van een PHEV of BEV mogelijk zijn.

Sterk

Topman en groot-financier Lawrence Stroll: “Onze kernbusiness is sterk en leverde volgens plan met een substantieel verbeterde winstgevendheid.’’ Stroll is wel teleurgesteld dat sommige afleveringen eind 2021 vertraagd moesten worden na een diepgaand intern onderzoek. “We hebben er vertrouwen in dat we onze voertuigen zonder compromissen aan onze klanten kunnen afleveren.’’

Lees ook:
Verkopen Aston Martin sterk omhoog dankzij de DBX

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over