De jaaromzet bleef beperkt tot 55 miljoen dollar waarvoor in totaal 920 auto’s werden verkocht. Inmiddels is het aantal geproduceerde auto’s opgelopen tot 2.425. In een toelichting op de cijfers moest CEO RJ Scaringe echter toegeven dat de productie dit jaar mogelijk op slechts de helft van de geplande 50.000 uit zal komen.

Niet rooskleurig

De vooruitzichten zijn dan ook niet rooskleurig, blijkt uit een lange uiteenzetting aan de aandeelhouders: “Ons pad naar EV-leiderschap zal niet gemakkelijk zijn. Op de korte termijn zijn we niet immuun voor de leveringsproblemen die de hele industrie plagen. We werken met onze leveranciers om de problemen en beperkingen te identificeren en zo snel mogelijk het hoofd te bieden. De productie opvoeren en simultaan meerdere voertuigen lanceren is een buitengewoon ingewikkelde taak.’’

Capaciteit

Rivian is zowel de capaciteit bij de bestaande fabriek in Normal aan het opvoeren als een tweede Amerikaanse fabriek in Georgia aan het voorbereiden. Over de eventuele samenwerking met VDL Nedcar, die ten grondslag ligt aan de uitbreiding van de Limburgse autofabriek, of andere plannen voor Europa wordt in de lange brief met geen woord gerept.

Lees ook:
Rivian moet prijsverhogingen terugdraaien