Bentley zet nieuwe recordwinst neer

Bentley heeft afgelopen jaar een operationele winst gehaald van 389 miljoen euro, dat is 369 miljoen meer dan in 2020 en ruim dubbel zoveel als het vorige record. Het Britse luxemerk wist 14.659 auto’s te verkopen, bijna een derde meer dan in 2020 toen ook al een record werd neergezet.

Bentley blijft het meest populaire merk in het hogere echelon van de luxe markt, met auto’s van 200.000 tot 250.000 euro, meldt het dochterbedrijf van de Volkswagen Groep trots in een eigen jaaroverzicht. De gemiddelde verkoopprijs van auto’s als de Speed, Mulliner en Hybride modellen lag vorig jaar ook weer 8 procent hoger dan in 2020. Dat leverde een belangrijke bijdrage aan de omzetgroei van 13,7 procent naar 2,845 miljard euro. Om aan de voortdurend toenemende vraag te voldoen, wordt meer dan 3 miljard euro geïnvesteerd in de autofabriek in Crewe en in de ontwikkeling van nieuwe producten. Ook bij Bentley ligt de nadruk daarbij op elektrisch met tot 2025 elk jaar een nieuw elektrisch model.

Sprong

Het cijferoverzicht laat zien dat Bentley de omzet in tien jaar tijd heeft verdubbeld. Het Britse merk leverde in 2012 nog 8.510 auto’s af waarna dat in de jaren tot 2020 steeds rond de 10.000 tot 11.000 schommelde. Vorig jaar werd opeens de sprong gemaakt naar meer dan 14.600. Het bedrijf maakte in 2018 nog een verlies van 288 miljoen euro, kwam in de twee jaar daarna op een bescheiden winst uit en kon vorig jaar het uit 2013 stammende record verdubbelen.

Lees ook:
Rolls-Royce en Bentley boeken nieuw verkooprecord

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Bentley zet nieuwe recordwinst neer - Automobielmanagement.nl

Bentley zet nieuwe recordwinst neer

Bentley heeft afgelopen jaar een operationele winst gehaald van 389 miljoen euro, dat is 369 miljoen meer dan in 2020 en ruim dubbel zoveel als het vorige record. Het Britse luxemerk wist 14.659 auto’s te verkopen, bijna een derde meer dan in 2020 toen ook al een record werd neergezet.

Bentley blijft het meest populaire merk in het hogere echelon van de luxe markt, met auto’s van 200.000 tot 250.000 euro, meldt het dochterbedrijf van de Volkswagen Groep trots in een eigen jaaroverzicht. De gemiddelde verkoopprijs van auto’s als de Speed, Mulliner en Hybride modellen lag vorig jaar ook weer 8 procent hoger dan in 2020. Dat leverde een belangrijke bijdrage aan de omzetgroei van 13,7 procent naar 2,845 miljard euro. Om aan de voortdurend toenemende vraag te voldoen, wordt meer dan 3 miljard euro geïnvesteerd in de autofabriek in Crewe en in de ontwikkeling van nieuwe producten. Ook bij Bentley ligt de nadruk daarbij op elektrisch met tot 2025 elk jaar een nieuw elektrisch model.

Sprong

Het cijferoverzicht laat zien dat Bentley de omzet in tien jaar tijd heeft verdubbeld. Het Britse merk leverde in 2012 nog 8.510 auto’s af waarna dat in de jaren tot 2020 steeds rond de 10.000 tot 11.000 schommelde. Vorig jaar werd opeens de sprong gemaakt naar meer dan 14.600. Het bedrijf maakte in 2018 nog een verlies van 288 miljoen euro, kwam in de twee jaar daarna op een bescheiden winst uit en kon vorig jaar het uit 2013 stammende record verdubbelen.

Lees ook:
Rolls-Royce en Bentley boeken nieuw verkooprecord

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over