Hyundai mag autonoom rijden in Seoel

Hyundai Motor Group start een proef met zijn RoboRide taxidienst in een drukke wijk in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoel. Daarbij wordt de Ioniq 5 ingezet, met een door Hyundai zelf ontwikkelde Level 4 autonoom rijden technologie.

Hyundai heeft een vergunning verkregen van het ministerie voor Land, Infrastructuur en Transport. In samenwerking met het stadsbestuur is een systeem opgezet waarmee de verkeerslichten worden ‘verbonden’ met de betrokken auto’s. Ter begeleiding is ook een op-afstand voertuig assistentie systeem beschikbaar. Dat systeem monitort de status van het autonoom rijden, de voertuigen en de route en ondersteunt bij bijvoorbeeld het veranderen van rijbaan wanneer autonoom rijden vanwege de omstandigheden niet mogelijk is. Het systeem werkt voorlopig alleen op werkdagen van 10 tot 16 uur.

“Een RoboRide auto beoordeelt, neemt beslissingen en controleert haar eigen rijstatus waarbij de wel aanwezige veiligheidsbestuurder alleen ingrijpt in beperkte omstandigheden”, meldt Hyundai in een statement. Het autobedrijf werkt samen met i.M, een start-up die het AI-platform voor autonoom rijden beheert. ‘’Als Hyundai Motor Group ontwikkelen we Level 4 autonoom rijden technologie gebaseerd op het intern ontwikkelde Advanced Driver Assistance System (ADAS), waarvan de functionaliteit en veiligheid is geverifieerd via massaproductie en een succesvolle commerciële lancering”, zegt vice-president en hoofd autonoom rijden Woongjung Jang. De pilot moet Hyundai waardevolle data en andere informatie opleveren om de technologie verder te ontwikkelen.

Hyundai mag autonoom rijden in Seoel - Automobielmanagement.nl

Hyundai mag autonoom rijden in Seoel

Hyundai Motor Group start een proef met zijn RoboRide taxidienst in een drukke wijk in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoel. Daarbij wordt de Ioniq 5 ingezet, met een door Hyundai zelf ontwikkelde Level 4 autonoom rijden technologie.

Hyundai heeft een vergunning verkregen van het ministerie voor Land, Infrastructuur en Transport. In samenwerking met het stadsbestuur is een systeem opgezet waarmee de verkeerslichten worden ‘verbonden’ met de betrokken auto’s. Ter begeleiding is ook een op-afstand voertuig assistentie systeem beschikbaar. Dat systeem monitort de status van het autonoom rijden, de voertuigen en de route en ondersteunt bij bijvoorbeeld het veranderen van rijbaan wanneer autonoom rijden vanwege de omstandigheden niet mogelijk is. Het systeem werkt voorlopig alleen op werkdagen van 10 tot 16 uur.

“Een RoboRide auto beoordeelt, neemt beslissingen en controleert haar eigen rijstatus waarbij de wel aanwezige veiligheidsbestuurder alleen ingrijpt in beperkte omstandigheden”, meldt Hyundai in een statement. Het autobedrijf werkt samen met i.M, een start-up die het AI-platform voor autonoom rijden beheert. ‘’Als Hyundai Motor Group ontwikkelen we Level 4 autonoom rijden technologie gebaseerd op het intern ontwikkelde Advanced Driver Assistance System (ADAS), waarvan de functionaliteit en veiligheid is geverifieerd via massaproductie en een succesvolle commerciële lancering”, zegt vice-president en hoofd autonoom rijden Woongjung Jang. De pilot moet Hyundai waardevolle data en andere informatie opleveren om de technologie verder te ontwikkelen.