VW draait productie in Zwickau weer op

Volkswagen heeft de productie in de fabriek voor elektrische modellen in Zwickau weer opgevoerd naar een drieploegendienst. Dat meldt Volkswagen in een persmededeling. “De levering van onderdelen is nu weer zo stabiel dat we met de derde ploeg extra capaciteit hebben in Zwickau om de enorme achterstand bij de bestellingen weg te werken”, zegt Stefan Loth, bestuursvoorzitter van Volkswagen Sachsen.

In Zwickau bouwt de VW Groep de ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron en ook de Cupra Born. Met drie ploegen is de productie opgevoerd tot in totaal rond de 1.300 auto’s per dag. Sinds begin april lag dat aantal op zo’n 900 per dag.

Volkswagen moest de productie in Zwickau begin maart voor drie weken stil leggen omdat toeleverancier Leoni in West-Oekraine door de oorlog in dat land geen kabelgoten kon leveren. Dat probleem kwam bovenop de toch al maanden lang heersende tekorten aan chips. De fabrikant in Oekraine kan inmiddels weer draaien terwijl VW ook andere bronnen voor kabelgoten heeft aangeboord. Daarnaast komt de levering van halfgeleiders langzamerhand weer op gang, zoals ook b.v. Volvo Cars recent al meldde.

VW draait productie in Zwickau weer op - Automobielmanagement.nl

VW draait productie in Zwickau weer op

Volkswagen heeft de productie in de fabriek voor elektrische modellen in Zwickau weer opgevoerd naar een drieploegendienst. Dat meldt Volkswagen in een persmededeling. “De levering van onderdelen is nu weer zo stabiel dat we met de derde ploeg extra capaciteit hebben in Zwickau om de enorme achterstand bij de bestellingen weg te werken”, zegt Stefan Loth, bestuursvoorzitter van Volkswagen Sachsen.

In Zwickau bouwt de VW Groep de ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron en ook de Cupra Born. Met drie ploegen is de productie opgevoerd tot in totaal rond de 1.300 auto’s per dag. Sinds begin april lag dat aantal op zo’n 900 per dag.

Volkswagen moest de productie in Zwickau begin maart voor drie weken stil leggen omdat toeleverancier Leoni in West-Oekraine door de oorlog in dat land geen kabelgoten kon leveren. Dat probleem kwam bovenop de toch al maanden lang heersende tekorten aan chips. De fabrikant in Oekraine kan inmiddels weer draaien terwijl VW ook andere bronnen voor kabelgoten heeft aangeboord. Daarnaast komt de levering van halfgeleiders langzamerhand weer op gang, zoals ook b.v. Volvo Cars recent al meldde.