De nieuwe fabriek is ingericht voor de bouw van 100 procent elektrische voertuigen maar kan ook andere auto’s leveren. De productie van de BMW i3, de middelgrote sportsedan BEV voor de Chinese markt, is er in mei al begonnen. Het complex omvat alle onderdelen voor de productie en assemblage van voertuigen.

Digitaal

“Plant Lydia is digitaal geboren en volledig gericht op e-mobiliteit. In antwoord op de behoeften van onze klanten zet de flexibiliteit van de productie een benchmark in de concurrentiestrijd. Samen met de naburige fabrieken in Tiexi en Dadong zal Lydia een belangrijke rol spelen in de versnelling van de productie van BMW elektrische voertuigen in China,’’ zegt productiedirecteur Milan Nedeljković.

35 procent

BMW Groep verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar 208.507 auto’s in China. Dat vertegenwoordigde 35 procent van de totale afzet van 596.907 stuks. China is daarmee voor de Duitse autofabrikant nog net even minder belangrijk dan Europa want daar werden in die drie maanden 220.076 nieuwe auto’s afgeleverd.

Lees ook:
BMW bouwt nieuwe EV-aandrijflijnen in Oostenrijk

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding