Dat melden onder meer het Britse vakblad Autocar en de Financial Times. Aston Martin Lagonda, zoals de onderneming officieel heet, gaat gebukt onder een schuldenlast van 1,15 miljard euro. De supercar bouwer werkt hard aan nieuwe modellen, waaronder een vol-elektrische, maar het duurt nog geruime tijd voordat die werkelijk geld gaan opleveren.

Koersdaling

De koers van Aston Martin op de Londense effectenbeurs is in een jaar tijd met 80 procent gekelderd. Het bedrijf is daarmee op dit moment nog 570 miljoen euro waard. In een melding aan de beurs stelt Aston Martin ‘dat het alle financieringsopties regelmatig onder de loep neemt. Enige nieuwe optie die wordt uitgevoerd, wordt gebruikt om de toekomstige groei van de onderneming te ondersteunen en te versnellen.’ De verkopen lopen volgens verwachtingen en de productie voor 2023 is al helemaal volgeboekt.

Ferrari

Het bedrijf kondigde in mei aan oud-Ferrari baas Amedeo Felisa te benoemen tot nieuwe CEO als opvolger van de van partner Mercedes afkomstige Tobias Moers. Felisa is daarmee de derde topman in twee jaar tijd. Autocar tekent nog aan dat het in 1913 opgerichte Aston Martin in haar bestaan in totaal zeven keer failliet is gegaan.

Lees ook:
Topman Aston Martin weggestuurd

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding