‘Kosten draaien Duitse autobedrijven de nek om’

De verviervoudigde kosten voor energie, en dat nog vóór de aangekondigde reductie van het gasverbruik, brengen veel Duitse autobedrijven financieel aan de rand van de afgrond, waarschuwt branche-organisatie ZDK of Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe.

Dieselverbod dreigt op Duitse A40 Autobahn

‘’Die exorbitante prijssprong kunnen de bedrijven niet op hun klanten afwentelen want die zijn er zelf al door getroffen. Het resultaat is dat de enorme kostenstijgingen de toch al minimale marges volledig wegvagen,’’ schrijft Jűrgen Karpinski, voorzitter van de organisatie voor MKB-autobedrijven ZDK aan de nationale ondernemersorganisaties in Duitsland DHIK en ZDH.

Het ZDK vindt dat MKB-bedrijven bij de door de regering aangekondigde noodplannen voor de steun bij de gas- en energiecrisis buiten de boot vallen. Daardoor komen de sociale gevolgen niet voldoende in beeld. “Als ondernemingen door het uitblijven van economische steun failliet moeten gaan, dan verliezen de werknemers hun baan. De gevolgen die dat heeft voor hen en hun families worden nauwelijks door de energietoeslagen opgevangen. De grote organisaties moeten bij de politieke besluitvormers ook de belangen meenemen van de kleine en middelgrote bedrijven, die de meerderheid van de arbeidsplaatsen en ook vier/vijfde van de opleidingsplekken voor hun rekening nemen.”

Lees ook:

‘Duitsland draait EV-subsidie terug’ 

‘Kosten draaien Duitse autobedrijven de nek om’ - Automobielmanagement.nl

‘Kosten draaien Duitse autobedrijven de nek om’

De verviervoudigde kosten voor energie, en dat nog vóór de aangekondigde reductie van het gasverbruik, brengen veel Duitse autobedrijven financieel aan de rand van de afgrond, waarschuwt branche-organisatie ZDK of Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe.

Dieselverbod dreigt op Duitse A40 Autobahn

‘’Die exorbitante prijssprong kunnen de bedrijven niet op hun klanten afwentelen want die zijn er zelf al door getroffen. Het resultaat is dat de enorme kostenstijgingen de toch al minimale marges volledig wegvagen,’’ schrijft Jűrgen Karpinski, voorzitter van de organisatie voor MKB-autobedrijven ZDK aan de nationale ondernemersorganisaties in Duitsland DHIK en ZDH.

Het ZDK vindt dat MKB-bedrijven bij de door de regering aangekondigde noodplannen voor de steun bij de gas- en energiecrisis buiten de boot vallen. Daardoor komen de sociale gevolgen niet voldoende in beeld. “Als ondernemingen door het uitblijven van economische steun failliet moeten gaan, dan verliezen de werknemers hun baan. De gevolgen die dat heeft voor hen en hun families worden nauwelijks door de energietoeslagen opgevangen. De grote organisaties moeten bij de politieke besluitvormers ook de belangen meenemen van de kleine en middelgrote bedrijven, die de meerderheid van de arbeidsplaatsen en ook vier/vijfde van de opleidingsplekken voor hun rekening nemen.”

Lees ook:

‘Duitsland draait EV-subsidie terug’