‘BYD komt naar nog drie Europese landen’

Het Chinese BYD komt in oktober naar nog eens drie Europese landen, België, Duitsland en Denemarken. Het merk is al enige tijd te koop in Noorwegen, de EV-kampioen van Europa. BYD zet in eerste instantie drie modellen in de markt. Om die Europese introductie te ondersteunen, neemt het Chinese autobedrijf ook deel aan het komende Autosalon van Parijs.

Het merk is al enige tijd te koop in Noorwegen, de EV-kampioen van EuropaBYD (2021)

Dat meldt onder meer de Belgische Tijd. In België wordt het Chinese merk onder zijn hoede genomen door de importeur van Toyota en Lexus Inchcape.

De drie eerste modellen zijn de Tang EV Suv, de middelgrote sedan Han en de grotere Atto 3. In Noorwegen heeft BYD tot nu toe zo’n 200 Tang auto’s verkocht. Daar kosten die auto’s rond de 50 duizend euro maar prijzen voor de volgende markten zijn nog niet bekend gemaakt. Voorlopig wil het bedrijf ook geen doelen noemen voor de verkopen op de drie nieuwe markten. “De Europeanen moeten langzaam wennen aan het nieuwe aanbod aan auto’s uit China. We zullen eenvoudigweg onderdanigheid moeten tonen,” heeft marketingchef Europa Penny Peng verklaard. BYD sluit niet uit dat het, afhankelijk van de vraag, uiteindelijk auto’s in Europa zelf gaat bouwen.

Lees ook:

Veel afwezigen tijdens autosalon van Parijs 

‘BYD komt naar nog drie Europese landen’ - Automobielmanagement.nl

‘BYD komt naar nog drie Europese landen’

Het Chinese BYD komt in oktober naar nog eens drie Europese landen, België, Duitsland en Denemarken. Het merk is al enige tijd te koop in Noorwegen, de EV-kampioen van Europa. BYD zet in eerste instantie drie modellen in de markt. Om die Europese introductie te ondersteunen, neemt het Chinese autobedrijf ook deel aan het komende Autosalon van Parijs.

Het merk is al enige tijd te koop in Noorwegen, de EV-kampioen van EuropaBYD (2021)

Dat meldt onder meer de Belgische Tijd. In België wordt het Chinese merk onder zijn hoede genomen door de importeur van Toyota en Lexus Inchcape.

De drie eerste modellen zijn de Tang EV Suv, de middelgrote sedan Han en de grotere Atto 3. In Noorwegen heeft BYD tot nu toe zo’n 200 Tang auto’s verkocht. Daar kosten die auto’s rond de 50 duizend euro maar prijzen voor de volgende markten zijn nog niet bekend gemaakt. Voorlopig wil het bedrijf ook geen doelen noemen voor de verkopen op de drie nieuwe markten. “De Europeanen moeten langzaam wennen aan het nieuwe aanbod aan auto’s uit China. We zullen eenvoudigweg onderdanigheid moeten tonen,” heeft marketingchef Europa Penny Peng verklaard. BYD sluit niet uit dat het, afhankelijk van de vraag, uiteindelijk auto’s in Europa zelf gaat bouwen.

Lees ook:

Veel afwezigen tijdens autosalon van Parijs