Dat meldt onder meer Teslarati. Tesla ligt regelmatig onder vuur omdat het wel graag auto’s verkoopt maar de noodzakelijke after-sales service een beetje is vergeten. Dat leidt bij groepen Tesla-rijders tot klachten over lange wachttijden en onbereikbaarheid. Ceo Elon Musk heeft al eerder gezegd dat hij er hard aan werkt ‘om er persoonlijk voor te zorgen dat de service fantastisch wordt’.

Dat lijkt nu in de praktijk gebracht te worden in China. Behalve het aantrekken van nieuw technisch personeel gaat Tesla zich ook meer concentreren op bestaande of nieuwe ‘stores’ die voldoende ruimte hebben om er ook een garage in te vestigen. Die zijn dan vooral te vinden in buitenwijken die makkelijker bereikbaar zijn maar waar bovendien de kosten lager zijn dan in de stadscentra. Aan de andere kant worden te kleine verkooplocaties dan wel gesloten, met name in de hoofdstad Beijing.

Lees ook:

Tesla Model Y krijgt 5 sterren van Euro NCAP 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Bekijk de aanbieding