Waar veel andere merken echter stellen dat zo’n evenement niet meer in hun marketing strategie past, is Mercedes-Benz ontevreden over de organisatie. “De stand die men ons na een verandering van de plannen heeft toegewezen biedt niet voldoende zichtbaarheid,” hebben de Duitsers volgens vakblad autoactu.com laten weten. In autokringen wordt aangenomen dat dat een bedacht excuus is en dat ook Mercedes-Benz haar marketingbudget liever op een andere manier besteedt.

Op het Parijse Autosalon zullen, zoals eerder gemeld, alle merken van de Volkswagen Group, een groot aantal Stellantis merken alsmede Toyota, Lexus, Ford, Opel, Nissan, Kia, Hyundai, Mazda, Suzuki, BMW en Jaguar Land Rover ontbreken. Wel aanwezig zijn Renault, Dacia en Alpine, Peugeot en DS (maar niet Citroën) terwijl een reeks Chinese nieuwkomers op de Europese automarkt graag acte de presence zal geven. Het Mondial de l’Auto, zoals de show officieel heet, vindt plaats van 17 tot 23 oktober in het expositiecentrum Porte de Versailles. Van 18 tot 22 oktober vindt daar ook de beurs voor garage-uitrustingen, materieel en dergelijke Equip’Auto plaats.

Lees ook:

Genève Motor Show 2023 afgelast 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Bekijk de aanbieding