De BLS wordt voor Cadillac Europe cruciaal om de verkoopdoelstellingen te halen. Daarbij heeft Kroymans in LeasePlan een partner gevonden want het levert de auto – in acht landen – direct aan de leasegigant. Er is op Europees niveau een deal gesloten waarbij de leasegigant de middenklasser direct geleverd krijgt en de betrokken (afleverende) dealer een ‘faire vergoeding’ ontvangt. In ruil daarvoor heeft LeasePlan zich verbonden om de BLS actief te promoten. Op internationale schaal is dit een primeur, meent directeur Kleinherenbrink van LeasePlan Nederland. “De overeenkomst is door onze Zwitserse inkooporganisatie gesloten voor acht Europese landen. Het is een belangrijke ontwikkeling. Er is al de belangstelling uit de hoek van andere merken.” Hoe belangrijk de deal voor Cadillac Europe is, blijkt eruit dat LeasePlan de lancering van de BLS naast de Benelux, Duitsland en Frankrijk vooral ook in de belangrijke Italiaanse en Spaanse dieselmarkten zal ondersteunen. De kleine Cadillac is er namelijk ook met een turbodiesel. Met de overeenkomst geeft LeasePlan een belangrijk signaal aan Brussel af waar al jaren over directe levering gesteggeld wordt. “Het is de vraag hoe je het begrip final consumer definieert. LeasePlan toont nu aan dat het kan”, aldus coo Gerard Jansen van Cadillac Europe. BREUKELEN – De kleine Cadillac BLS gaat in acht Europese landen rechtstreeks naar de leasemaatschappij. De BLS wordt voor Cadillac Europe cruciaal om de verkoopdoelstellingen te halen. Daarbij heeft Kroymans in LeasePlan een partner gevonden want Cadillac levert de auto – in acht landen – direct aan de leasegigant. Er is op Europees niveau een deal gesloten waarbij de leasegigant de middenklasser direct geleverd krijgt en de betrokken (afleverende) dealer een ‘faire vergoeding’ ontvangt. In ruil daarvoor heeft LeasePlan zich verbonden om de BLS actief te promoten. Is een dergelijke directe levering van een automerk aan een leaseorganisatie een primeur? Op internationale schaal wel, meent Berno Kleinherenbrink, directeur van LeasePlan Nederland. “De overeenkomst is door onze Zwitserse inkooporganisatie gesloten voor acht Europese landen. Het is een belangrijke ontwikkeling. Er is naar ik heb begrepen al de nodige belangstelling uit de hoek van andere merken.” LeasePlan denkt voor Nederland aan een honderdtal BLS-en. Hoe belangrijk de deal voor Cadillac Europe is, blijkt eruit dat LeasePlan de lancering van de BLS naast de Benelux, Duitsland en Frankrijk vooral ook in de belangrijke Italiaanse en Spaanse markten zal ondersteunen. Die laatste zijn bij uitstek dieselmarkten en dat komt uitstekend uit want de kleine Cadillac is er ook met een turbodiesel. Met de overeenkomst geeft LeasePlan een belangrijk signaal aan ‘Brussel’ af waar al jaren over directe levering gesteggeld wordt. “Het is de vraag hoe je het begrip final consumer definieert. LeasePlan toont nu aan dat het kan”, aldus coo Gerard Jansen van Cadillac Europe.