Bij KPN gaat het om een contract voor 2,6 duizend werknemers. Deze mensen, die nu een leaseauto hebben, krijgen straks ook een NS Business Card. Dat maakte commercieel directeur Philippe Smit van NS bekend tijdens een presentatie op de AutoRAI. Smit zei ook dat NS gaat samenwerken met ING Car Lease want die gaat de NS-Business Card verkopen aan het midden- en kleinbedrijf. Tot nog toe sloot NS vrijwel alleen contracten af met grote ondernemingen of overheidsinstellingen. Op dit moment rijden ongeveer zeshonderdduizend Nederlanders rond in een leaseauto. De NS mikken op deze groep voor hun treinabonnementen. Smit: "Mensen die reizen met een businesscard zijn gemiddeld erg tevreden over het product. Ze waarderen het met minstens een 8. Dat is hoger dan het gemiddelde van alle reizigers.” Inmiddels lopen in Nederland ongeveer 45 duizend mensen rond met een NS Business Card. De verhevigde zakelijke activiteit past bij de jongste ambities van NS. Eerder deze week lanceerde de vervoerder het nieuwe merk NS Hispeed, het paraplumerk voor hogesnelheidstreinen . De trein wordt sneller dan het vliegtuig. Amsterdam-Parijs duurt per trein nog maar 3.13 uur. De eerste trein rijdt op 9 december. ( Bron: ANP/MarketingTribune )