Tijdens een pilot van zes maanden gaat Masterlease de verkoopprijzen op Autorola.nl vergelijken met die van de traditionele afzetkanalen. Masterlease is tevreden met de huidige kanalen maar zegt met de internetveiling van Autorola een nog grotere groep afnemers te bereiken. Het bedrijf wil onderzoeken welke invloed dat heeft op de verkoopopbrengsten. De maandelijkse Masterlease-veiling is een aparte veiling binnen Autorola. Per keer worden zo’n 35 auto’s aangeboden. De veilingcatalogus wordt per e-mail aangeboden aan de ruim 4,5 duizend bij Autorola.nl aangesloten autobedrijven. Tijdens de eerste Masterlease-veiling op Autorola.nl werd ruim tachtig procent van de aangeboden auto’s verkocht. Ook het aantal unieke bieders, het totale aantal biedingen per auto en de geboden prijzen stemden tot tevredenheid, aldus Masterlease. Masterlease is een internationale autoleasemaatschappij. Binnen Europa beheert de onderneming 220 duizend leasecontracten, in Nederland zijn dat er ruim tienduizend.