Oude wijsheden zijn aan slijtage onderhevig, ook wat betreft omslagpunten. Fleet Support heeft data verzameld en komt met ontnuchterende cijfers. Zo ligt het diesel-omslagpunt van een Peugeot 407 bij jaarlijks 42,5 duizend kilometer. Daaronder kan men dus beter benzine blijven rijden. Hetzelfde omslagpunt kent overigens de Peugeot 207. Bij een Audi A6 loont diesel vanaf 35 duizend kilometer. Is er een Peugeot 807 diesel is het bezit, dan moet er minimaal 47,5 duizend kilometer mee worden gereden. En wat lpg betreft: het omslag van bijvoorbeeld een Peugeot 308 ligt op 22,5 duizend ten opzichte van benzine, hetzelfde als dat van een A6. Een kleinere 207 heeft een lpg-omslagpunt van jaarlijks 25 duizend kilometer. Fleet Support benadrukt dat het hier niet gaat om theoretische aannames, maar cijfers uit de dagelijkse praktijk. De cijfers hebben we betrekking op nieuwe (lease)auto’s met een looptijd van 48 maanden.