Verkoop leaseauto’s zakt verder in

Was er in het eerste kwartaal nog sprake van ‘slechts’ zeven procent minder nieuwe leaseauto’s, in het tweede kwartaal leverden de dealers liefst een kleine twaalf procent minder aan leaserijders af.

Over het gehele eerste halfjaar werden daarmee in totaal bijna achtenhalf duizend  (9,2 procent) minder leaseauto’s geregistreerd dan een jaar tevoren. Ondanks een verlies van ruim vijftien procent is Volkswagen ook dit jaar het meest ingezette leasemerk; Volkswagen heeft nu een marktaandeel in dit segment van 12,2 procent. Peugeot en Ford volgen op enige afstand met resp. 9,7 procent en 9,5 procent. Vooral de inzet van nieuwe Opels stagneert dit jaar, het merk doet nu nog maar de helft van het leaseaantal dat in de eerste helft van 2007 behaald werd. 

 

Dat de totaalmarkt na zes maanden toch nog licht positief eindigde (+1,8 procent)  is geheel en al te danken aan de toegenomen kooplust van de particulieren. Tezamen kochten zij dit jaar al bijna achtduizend (6,2 procent) auto’s méér  dan in 2007. Toyota is daarbij nog steeds favoriet met een aandeel in het particuliere segment van 10,7 procent. Opel (9,9) en Renault (9,3 procent) bezetten de beide overige podiumplaatsen. 

 

Zie voor de totaaloverzichten op http://www.aumacon.nl/

Verkoop leaseauto’s zakt verder in - Automobielmanagement.nl

Verkoop leaseauto’s zakt verder in

Was er in het eerste kwartaal nog sprake van ‘slechts’ zeven procent minder nieuwe leaseauto’s, in het tweede kwartaal leverden de dealers liefst een kleine twaalf procent minder aan leaserijders af.

Over het gehele eerste halfjaar werden daarmee in totaal bijna achtenhalf duizend  (9,2 procent) minder leaseauto’s geregistreerd dan een jaar tevoren. Ondanks een verlies van ruim vijftien procent is Volkswagen ook dit jaar het meest ingezette leasemerk; Volkswagen heeft nu een marktaandeel in dit segment van 12,2 procent. Peugeot en Ford volgen op enige afstand met resp. 9,7 procent en 9,5 procent. Vooral de inzet van nieuwe Opels stagneert dit jaar, het merk doet nu nog maar de helft van het leaseaantal dat in de eerste helft van 2007 behaald werd. 

 

Dat de totaalmarkt na zes maanden toch nog licht positief eindigde (+1,8 procent)  is geheel en al te danken aan de toegenomen kooplust van de particulieren. Tezamen kochten zij dit jaar al bijna achtduizend (6,2 procent) auto’s méér  dan in 2007. Toyota is daarbij nog steeds favoriet met een aandeel in het particuliere segment van 10,7 procent. Opel (9,9) en Renault (9,3 procent) bezetten de beide overige podiumplaatsen. 

 

Zie voor de totaaloverzichten op http://www.aumacon.nl/