"Autokopers zoeken op onze siteswww.autoweek.nl en www.autotrader.nl naar een andere auto. Met de nieuwe financiële services spelen we daarop in en maken we het aankoopproces compleet." Eric Ariëns, uitgever van Autoweek bij Sanoma Men’s Magazines wil het de consument gemakkelijker maken. "Heb je eenmaal je auto gevonden, dan ben je maar een paar klikken verwijderd van een financiering en/of autoverzekering."

Voor de autoverzekering werkt uitgeverij SMM samen met verzekeraar Ditzo. Business Developer Arthur Prinsen van SMM wil een consumentvriendelijke verzekering tegen een scherp tarief samenstellen. "Veel mensen zijn feitelijk oververzekerd. Bij deze flexibele verzekering kun je per moment precies aangeven wat je wilt verzekeren en wat niet. Vandaar de kreet ‘Jij bepaalt wat je betaalt’ in de reclamecampagne. Je kunt bijvoorbeeld dagelijks je dekkingen veranderen, waarna deze meteen actief zijn. En je betaalt weinig premie als je weinig rijdt. En als je naar het buitenland gaat, kun je via internet even snel je dekking uitbreiden. Deze verzekering vind je bij geen enkele andere aanbieder."
De financieringen die AutoWeek aanbiedt (www.autoweekfinancieringen.nl), zijn ontwikkeld in samenwerking met Alpha Credit Nederland, onderdeel van Fortis bank. De verzekerde kan boetevrij aflossen, verklaart Prinsen. "Je kunt ook het geld dat je hebt afgelost weer opnemen. ‘Jij bepaalt’ is ook hier weer de richtlijn."