De leasemaatschappij wil met deze pilot inzicht krijgen wat de verwachtingen van een zakelijke rijder zijn.

Operationeel directeur Marc Kurstjens zegt eind van het jaar over genoeg informatie te beschikken waarop Athlon een beslissing over kwaliteitseisen neemt om het netwerk verder uit te breiden. Het Athlon Car Lease Service Centre in Lisserbroek is de allereerste serviceshop in Nederland voor leaserijders. De leasemaatschappij wil de klant met dit nieuwe concept vooral ontzorgen. "Wij bemerkten een behoefte aan meer gemak en efficiency bij leaserijders. Veel leaserijders ervaren het als vervelend om voor verschillende werkzaamheden aan de leaseauto meerdere afspraken te moeten maken. Als de klant nu de leaseauto brengt voor onderhoud, zorgen wij ervoor dat bijvoorbeeld een ruitschade of vervanging van banden meteen wordt meegenomen", aldus operationeel directeur Marc Kurstjens. Vergeten van een onderhoudsbeurt is er ook niet meer bij. "In de drukte van alledag schiet het er vaak bij in om een serviceafspraak te maken. Wij nemen dit uit handen en bellen de leaserijder wanneer het tijd is voor een onderhoudsbeurt", aldus Kurstjens.

Nieuwe deelnemers

Kleine schades worden dus direct meegenomen bij een onderhoudsbeurt. Daarnaast is er een haal- en brengservice en zijn er altijd vervangende auto’s met energiezuinig A-label aanwezig. Moet er toch gewacht worden, dan beschikt de vestiging over een comfortabele wacht- en werkruimte met internetaansluiting en zonneterras. Kurstjens: "We bieden de leaserijder hiermee een onestop shopping concept dat veel tijd en geregel bespaart. De ervaringen met deze locatie zullen worden gebruikt bij verdere uitrol van het concept." Het netwerk van Athlon staat open voor nieuwe deelnemers, zowel dealers als universelen kunnen meedoen. Veel dealers hebben overigens enigszins verrast gereageerd op het initiatief van Athlon: zij menen immers al jaren aan one-stop shopping te doen. Maar Athlon wil dus een eigen netwerk van preferred suppliers.