ING Car Lease levert elektrische Micro-Vett aan TNT Post

Met de aflevering van een Micro-Vett aan TNT Post vorige maand is ING Car Lease een van de eerste autoleasemaatschappijenmet een elektrische auto in het wagenpark. De MicroVett wordt door TNT Post als pilot ingezet voor het bezorgen van post in Rotterdam.

Volgens Bart Visser, manager Business Intelligence Center van ING Car Lease, zorgt de elektrische auto voor een grote uitdaging. ‘Er is nog geen ervaring hoe lang de accu’s daadwerkelijk meegaan, waardoor het heel moeilijk is om de restwaarde te bepalen. Daarbij komt dat de accupakketten het allerduurste zijn van de hele auto, waardoor de leaseprijs gemiddeld nog twee keer zo hoog is.’

Hij gelooft sterk in het succes van de elektrische auto die direct ontwikkeld en geleverd wordt door autofabrikanten zelf met een vergelijkbare prijs als de conventionele auto. ING Car Lease verwacht dat de elektrische auto pas over een jaar of twee echt gaat lopen. "Dan zijn er genoeg oplaadstations en hebben merken hun infrastructuur voor het wisselen van accupakketten op orde." Zijn bedrijf levert de auto’s dan af met een zorgdocument. "Hierin staat alles over het gebruik, omdat het rijden met een elektrische auto een totaal andere ervaring is."

ING Car Lease sloot op 9 april een Cleaner Car Contract met TNT Post. Met dit initiatief van de Stichting Natuur & Milieu ondersteunt de leasemaatschappij de ambitie om in 2012 alleen nog maar auto’s aan te kopen met een gemiddelde CO2-uitstoot onder de 120 gram per kilometer. De Micro-Vett van TNT Post is een elektrisch aangedreven Fiat Fiorino. TNT Post gaat mogelijk een groot aantal bestelauto’s van het type VW Caddy vervangen door kleinere, lichtere voertuigen. De Volkswagen Caddy is te groot en te duur. Een Fiat Fiorino, een Citroën Nemo of de Renault Kangoo Express Compact zijn lichter en goedkoper in het gebruik. Volkswagen levert niet een dergelijke lichte bestelwagen. TNT Post zegt met verschillende importeurs in gesprek te zijn over de vervanging van een deel van het wagenpark.

Overigens ontkent Inkoopmanager Han Bouman dat TNT Post de VW Caddy gaat vervangen. "Zeer recent hebben wij ongeveer 180 nieuwe VW Caddy’s besteld waarvan ook een aantal Caddy Maxi op CNG. Deze voertuigen zullen in de aankomende maanden worden afgeleverd. Daarnaast zijn wij op dit moment nog met de importeur in onderhandeling voor eventueel nog een aantal VW Caddy’s."

Naast de aanschaf van 52 Caddy’s en Fiat Doblo’s op aardgas experimenteert TNT Post ook met elektrische scooters van verschillende leveranciers. Officiële Nederlandse importeur van Micro-Vett is Truckland Zero, onderdeel van Truckland Noord-Holland in Amsterdam. De fabrikant is gevestigd in Imola, Italië.

Bronnen: Autoleasewereld.nl, Bedrijfsauto.com, ING Car Lease, Truckland en MicroVett

zie ook: www.truckland.nl/Truckland/Public/Bestelwagens/Micro-Vett_(Elektrisch).aspx

en www.micro-vett.it

ING Car Lease levert elektrische Micro-Vett aan TNT Post - Automobielmanagement.nl

ING Car Lease levert elektrische Micro-Vett aan TNT Post

Met de aflevering van een Micro-Vett aan TNT Post vorige maand is ING Car Lease een van de eerste autoleasemaatschappijenmet een elektrische auto in het wagenpark. De MicroVett wordt door TNT Post als pilot ingezet voor het bezorgen van post in Rotterdam.

Volgens Bart Visser, manager Business Intelligence Center van ING Car Lease, zorgt de elektrische auto voor een grote uitdaging. ‘Er is nog geen ervaring hoe lang de accu’s daadwerkelijk meegaan, waardoor het heel moeilijk is om de restwaarde te bepalen. Daarbij komt dat de accupakketten het allerduurste zijn van de hele auto, waardoor de leaseprijs gemiddeld nog twee keer zo hoog is.’

Hij gelooft sterk in het succes van de elektrische auto die direct ontwikkeld en geleverd wordt door autofabrikanten zelf met een vergelijkbare prijs als de conventionele auto. ING Car Lease verwacht dat de elektrische auto pas over een jaar of twee echt gaat lopen. "Dan zijn er genoeg oplaadstations en hebben merken hun infrastructuur voor het wisselen van accupakketten op orde." Zijn bedrijf levert de auto’s dan af met een zorgdocument. "Hierin staat alles over het gebruik, omdat het rijden met een elektrische auto een totaal andere ervaring is."

ING Car Lease sloot op 9 april een Cleaner Car Contract met TNT Post. Met dit initiatief van de Stichting Natuur & Milieu ondersteunt de leasemaatschappij de ambitie om in 2012 alleen nog maar auto’s aan te kopen met een gemiddelde CO2-uitstoot onder de 120 gram per kilometer. De Micro-Vett van TNT Post is een elektrisch aangedreven Fiat Fiorino. TNT Post gaat mogelijk een groot aantal bestelauto’s van het type VW Caddy vervangen door kleinere, lichtere voertuigen. De Volkswagen Caddy is te groot en te duur. Een Fiat Fiorino, een Citroën Nemo of de Renault Kangoo Express Compact zijn lichter en goedkoper in het gebruik. Volkswagen levert niet een dergelijke lichte bestelwagen. TNT Post zegt met verschillende importeurs in gesprek te zijn over de vervanging van een deel van het wagenpark.

Overigens ontkent Inkoopmanager Han Bouman dat TNT Post de VW Caddy gaat vervangen. "Zeer recent hebben wij ongeveer 180 nieuwe VW Caddy’s besteld waarvan ook een aantal Caddy Maxi op CNG. Deze voertuigen zullen in de aankomende maanden worden afgeleverd. Daarnaast zijn wij op dit moment nog met de importeur in onderhandeling voor eventueel nog een aantal VW Caddy’s."

Naast de aanschaf van 52 Caddy’s en Fiat Doblo’s op aardgas experimenteert TNT Post ook met elektrische scooters van verschillende leveranciers. Officiële Nederlandse importeur van Micro-Vett is Truckland Zero, onderdeel van Truckland Noord-Holland in Amsterdam. De fabrikant is gevestigd in Imola, Italië.

Bronnen: Autoleasewereld.nl, Bedrijfsauto.com, ING Car Lease, Truckland en MicroVett

zie ook: www.truckland.nl/Truckland/Public/Bestelwagens/Micro-Vett_(Elektrisch).aspx

en www.micro-vett.it