Uit de resultaten blijkt dat de medewerkers door hun klantvriendelijkheid, correcte afhandeling van schade en onderhoud (meldingen) en communicatieve vaardigheden het verschil maken voor de lijstaanvoerder.

De top drie wordt gecompleteerd door ING Car Lesae en MultiLease, die beiden een eveneens fraaie score behalen: 7,6.

In de afgelopen jaren slaagden de meeste maatschappijen er telkens in de tevredenheid van hun klanten te verbeteren. In de meting van 2010 ontwikkelt de top van de lijst, Arval, ING Car Lease en MultiLease, zich niet of nauwelijks, maar is er sprake van consolidatie op een goed niveau.

De ‘achtervolgers’ LeasePlan (lichte daling) en Athlon Car Lease consolideren eveneens hun goede positie omtrent de tevredenheid van hun klanten. ALD Automotive completeert de top-6 lijst met een fraaie score 7.5 (7.3 in 2009).

Binnen klanttevredenheidsonderzoek is het een bekend gegeven dat goede prestaties niet per definitie tot loyaliteit van de klant leiden. Desalniettemin lijkt hiervan in de zakelijke leasemarkt wél sprake te zijn. Klanten van de Nederlandse leasemaatschappijen zijn in het algemeen loyaal aan de huidige maatschappij, waarbij met name Arval en MultiLease over een bovengemiddeld trouwe klantgroep beschikken. De benchmarkanalyse leasemaatschappijen is een onderdeel van de Heliview Fleetmanagement Monitor: Duizend wagenparkbeheerders beoordelen hun maatschappij op ruim dertig aspecten van de dienstverlening.