Automobiel Management en RDC vragen alle zakenautorijders in Nederland de enquête in te vullen. Voor bedrijven met een wagenpark is er een aangepaste vragenlijst. Het invullen vraagt vijf tot tien minuten tijd. Dit jaar is in het onderzoek meer nuancering aangebracht en staat de vraag centraal hoeveel geld zakenautorijders overhebben voor ‘emotie’, met andere woorden: laat u zich leiden door fiscaal aantrekkelijke regelingen en kiest u dus een zuinige auto’s? Of kiest u toch voor een andere (duurdere) auto uit emotionele gronden en betaalt u dus bewust meer?

De belangrijkste uitkomsten van het nieuwe onderzoek zullen op 28 september worden bekendgemaakt op het Driving Business Event van Automobiel Management dat door enkele honderden managers uit de auto- en de leasebranche wordt bezocht. Daarna zijn alle resultaten van het onderzoek te downloaden via de websites van AM en RDC. Op het Driving Business Event worden ook de winnaars van de verkiezingen ‘Zakenauto van het Jaar’ en ‘Bestelauto van het Jaar’ bekendgemaakt. Deze twee praktijkprijzen worden al tientallen jaren uitgereikt door twee ter zake kundige jury’s, onder auspiciën van Automobiel Management. De jury’s bestaan uit directieleden van leasemaatschappijen, beheerders van grote wagenparken en gespecialiseerde journalisten.