LeasePlan gaat marketing richting mkb verder uitbreiden

LeasePlan Nederland meldt dat zijn vloot in het eerste halve jaar met ruim duizend eenheden is toegenomen. De leasemaatschappij gaat zijn marketinginspanningen in het mkb de komende maanden verder uitbouwen.

Het wagenpark binnen het mkb-segment steeg met veertien procent ten opzichte van het begin van het jaar. Meer dan tweederde van de leaserijders kiest een auto met een lage bijtelling. Uit de groeicijfers zou blijken dat het mkb LeasePlan goed weet te vinden, volgens marketingdirecteur Erik Staat. "Onze marketingactiviteiten in dit segment slaan aan, en deze zullen de komende maanden dan ook verder worden uitgebouwd."
De topdrie van meest bestelde auto’s wordt op dit moment gevormd door de Ford Focus, de Peugeot 508 SW en de Skoda Octavia Combi. De opmars van de Ford Focus naar de eerste plaats is opmerkelijk, vindt Staat, want in het eerste kwartaal van 2011 stond dit model nog op de tiende plaats. "De nieuwe Focus combineert rijplezier met veiligheid en een laag brandstofverbruik en is daarmee een echte auto voor de zakelijke rijder," legt Staat uit. Mkb’ers kiezen in veel gevallen voor de Peugeot 508 SW of de zuinige VW Polo Blue Motion. Uit de laatste cijfers van LeasePlan blijkt eveneens dat duurzame automodellen nog onverminderd populair zijn. Door deze toenemende vraag onder leaserijders en wagenparkbeheerders ziet de leasemaatschappij de vloot vergroenen. Staat: "Het aantal bestelde auto’s met een bijtelling van 25 procent liep afgelopen kwartaal weer verder terug met vier procent. Nu kiezen twee op de drie leaserijders voor een auto met een bijtelling van 20% of minder."

LeasePlan Nederland zegt ervan overtuigd te zijn dat de technologische vooruitgang op korte termijn zal leiden tot een duurzame oplossing van actuele vraagstukken zoals energieverbruik, CO2-uitstoot en filedruk. LeasePlan stelt zich actief op als ambassadeur van kilometerbeprijzing en zegt fabrikanten te stimuleren extreem zuinige auto’s te produceren.

 LeasePlan Kwartaalupdate Q2-2011.

 

LeasePlan gaat marketing richting mkb verder uitbreiden - Automobielmanagement.nl

LeasePlan gaat marketing richting mkb verder uitbreiden

LeasePlan Nederland meldt dat zijn vloot in het eerste halve jaar met ruim duizend eenheden is toegenomen. De leasemaatschappij gaat zijn marketinginspanningen in het mkb de komende maanden verder uitbouwen.

Het wagenpark binnen het mkb-segment steeg met veertien procent ten opzichte van het begin van het jaar. Meer dan tweederde van de leaserijders kiest een auto met een lage bijtelling. Uit de groeicijfers zou blijken dat het mkb LeasePlan goed weet te vinden, volgens marketingdirecteur Erik Staat. "Onze marketingactiviteiten in dit segment slaan aan, en deze zullen de komende maanden dan ook verder worden uitgebouwd."
De topdrie van meest bestelde auto’s wordt op dit moment gevormd door de Ford Focus, de Peugeot 508 SW en de Skoda Octavia Combi. De opmars van de Ford Focus naar de eerste plaats is opmerkelijk, vindt Staat, want in het eerste kwartaal van 2011 stond dit model nog op de tiende plaats. "De nieuwe Focus combineert rijplezier met veiligheid en een laag brandstofverbruik en is daarmee een echte auto voor de zakelijke rijder," legt Staat uit. Mkb’ers kiezen in veel gevallen voor de Peugeot 508 SW of de zuinige VW Polo Blue Motion. Uit de laatste cijfers van LeasePlan blijkt eveneens dat duurzame automodellen nog onverminderd populair zijn. Door deze toenemende vraag onder leaserijders en wagenparkbeheerders ziet de leasemaatschappij de vloot vergroenen. Staat: "Het aantal bestelde auto’s met een bijtelling van 25 procent liep afgelopen kwartaal weer verder terug met vier procent. Nu kiezen twee op de drie leaserijders voor een auto met een bijtelling van 20% of minder."

LeasePlan Nederland zegt ervan overtuigd te zijn dat de technologische vooruitgang op korte termijn zal leiden tot een duurzame oplossing van actuele vraagstukken zoals energieverbruik, CO2-uitstoot en filedruk. LeasePlan stelt zich actief op als ambassadeur van kilometerbeprijzing en zegt fabrikanten te stimuleren extreem zuinige auto’s te produceren.

 LeasePlan Kwartaalupdate Q2-2011.