Uit de kwartaalcijfers van de leasemaatschappij bleek dat het mkb-segment stevig groeit met veertien procent in de eerste zes maanden. Met een nieuwe campagne wil LeasePlan dit marktsegment nu definitief voor zichzelf openbreken.

Veel ondernemers realiseren zich onvoldoende welke kosten, maar vooral ook welk risico er hoort bij het rijden van een eigen auto, zegt LeasePlan. Hoewel het rijden van een leaseauto niet persé goedkoper is, biedt het midden- en kleinbedrijven en zzp’ers in veel gevallen wel meer zekerheid en veel gemak, denkt marketingdirecteur Erik Staat van LeasePlan. "Met deze campagne willen wij ondernemers bewegen het sommetje eens voor zichzelf te maken en de voor- en nadelen nog eens tegen elkaar af te wegen."  De Instapweken-campagne van LeasePlan loopt tot medio september en maakt letterlijk het ‘instappen’ voor MKB-ondernemers en zzp’ers extra aantrekkelijk. Zo krijgen nieuwe klanten in dit segment duizend euro bovenop de inruilwaarde van de eigen auto. Volgens Erik Staat is de campagne gebaseerd op twee gedachten: betere voorlichting over de voordelen van leasen en het geven van het laatste zetje.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding