Ook 0900-taxatie en Autotrack.nl waren genomineerd voor de award. Leaseplan dankt zijn overwinning aan het feit dat het in de afgelopen periode het remarketingbeleid volledig herstructureerde. Een groot deel van het proces is sindsdien extern uitbesteed. De jury vindt het van lef getuigen dat een dergelijke grote speler afscheid durft te nemen van alle vertrouwde structuren en te kiezen voor transparantie. Ook scoorde Leaseplan punten bij de jury doordat alle auto’s die in Nederland terugkomen uit de lease volgens één uniforme procedure worden ingenomen, geïnspecteerd en naar één locatie getransporteerd, waarbij er een locatiescheiding tussen B2B en retail wordt gehanteerd. Vervolgens worden de B2B-auto’s per auto verkocht via het eigen online veilingsysteem, dat per doelgroep – zoals handel en export –  kan worden ingericht.

Als handelaren toch liever zelf willen komen kijken, kan dat nog steeds, maar de verwachting is dat dit verder afneemt. Door dit beleid zeer consistent uit te voeren is het complete remarketingproces voor alle betrokken partijen transparant en zodoende betrouwbaar gemaakt, zo stelde de jury.