Leaserijders hebben vaak de naam het niet zo nauw te nemen met zaken als zuinig rijden, goedkoop tanken en schade rijden. Uit onderzoek van Alphabet zou blijken dat de werkelijkheid een stuk genuanceerder is. 85 procent van de leaserijders blijkt best te willen besparen voor de werkgever, zeker als er iets tastbaars tegenover staat. Fleet Agent Ranking is volgens Frank van Gool, Product Manager bij Alphabet, een probaat middel. "Klanten kunnen zélf aangeven waarmee de leaserijder punten kan vergaren én welke beloning in het vooruitzicht wordt gesteld. Bijvoorbeeld door zuiniger te rijden, goedkoper te tanken en geen schade te rijden. Door het op te nemen tegen de eigen collega’s wordt de leaserijder extra getriggerd om iedere maand een betere prestatie te leveren."

Dit doet hij niet voor niets, aan het einde van de competitieperiode kan een incentive verdiend worden. Dit kan bijvoorbeeld een dinerbon of abonnement naar keuze zijn, maar uiteindelijk kan de klant zelf kiezen wat voor soort beloning aan de competitie gekoppeld wordt. De leaserijders kunnen de tussenstand van de competitie volgen door middel van een online dashboard dat gekoppeld is aan Fleet Agent.

Meer hierover in de komende editie van AM.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding