De benchmarkanalyse leasemaatschappijen waaruit dit blijkt, is onderdeel van de Keala Zakelijke Mobiliteitsmonitor. De topdrie bestaat verder uit Alphabet (BMW) en ALD Automotive, die beide de score van 7,7 behalen en daarmee een aanzienlijke groei in hun klanttevredenheidscores realiseren. Direct achter de topdrie schaart zich Multilease (met een 7,6) en daarna volgen de twee grootste leasemaatschappijen in Nederland, Athlon Car Lease en Leaseplan, beide met een gemiddelde van 7,5.

De cijfers betreffen de algemene tevredenheid van de klanten met hun maatschappijen. Het verschil zit in de andere belangrijke deelaspecten van de dienstverlening; vooral de flexibiliteit van de medewerkers, hun probleemoplossend vermogen en het nakomen van gemaakte afspraken. Het is juist hierop dat de lijstaanvoerders deze aspecten hoger zouden scoren dan de concurrentie.

Op het gebied van de communicatie is het opvallend dat vrijwel alle leasemaatschappijen de zaken goed voor elkaar hebben. Wel is de frequentie van het contact met de accountmanager volgens (de grotere) bedrijven een verbeterpunt. De prijs is een ander duidelijk aandachtspunt. Dit speelt echter geen belangrijke rol bij het bepalen van de algemene tevredenheid van de wagenparkbeheerders, ook niet tijdens deze crisis.

Het belang van online dienstverlening door leasemaatschappijen lijkt belangrijker dan ooit tevoren. Met online dienstverlening wordt hier onder andere het online opvragen van managementinformatie, het calculeren van leaseprijzen, het bestellen van leasewagens en het inzicht in het totale wagenpark bedoeld. Na een aantal jaar stabiel te zijn, maakt het belang nu een sprong van 52 procent naar 63 procent van alle wagenparkverantwoordelijken.
Klanten van de Nederlandse leasemaatschappijen zijn in het algemeen erg loyaal aan hun huidige maatschappij. De resultaten van de benchmarkanalyse leasemaatschappijen 2012 tonen de volgende topdrie van leasemaatschappijen die over een bovengemiddeld trouwe klantgroep beschikken: Arval, Athlon Car Lease en Multilease.