Onderzoek Z24: ondernemer wil Volvo of BMW

Volvo is het populairste automerk bij Nederlandse ondernemers en beslissers. Dat meldt Z24.

De zakenwebsite liet bureau DVJ Insights zeshonderd personen vragen naar hun automobiele voorkeur. Elf procent van de ondernemers (dga’s en zzp’ers) vervoert zich per Volvo. Daarmee is het merk in deze doelgroep bovengemiddeld populair, want voor Nederland als geheel scoort het Zweedse merk iets minder dan vier procent. Behalve in een Volvo rijden ondernemers ook graag in een BMW.

Beide merken hebben een grote schare trouwe berijders. Van de Volvo-rijders kiest 94 procent als volgende auto wéér een Volvo; bij BMW is de merkentrouw zelfs iets groter: 97 procent. Ford (79 procent) en Volkswagen (78 procent) bijten zich stuk op die scores. Ze staan op gelijk niveau met Audi (79 procent). Hoewel niet-premium doet Toyota – 88 procent – goed mee inzake merkentrouw. Renault doet het op dit onderdeel slecht: 65 procent.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Onderzoek Z24: ondernemer wil Volvo of BMW - Automobielmanagement.nl

Onderzoek Z24: ondernemer wil Volvo of BMW

Volvo is het populairste automerk bij Nederlandse ondernemers en beslissers. Dat meldt Z24.

De zakenwebsite liet bureau DVJ Insights zeshonderd personen vragen naar hun automobiele voorkeur. Elf procent van de ondernemers (dga’s en zzp’ers) vervoert zich per Volvo. Daarmee is het merk in deze doelgroep bovengemiddeld populair, want voor Nederland als geheel scoort het Zweedse merk iets minder dan vier procent. Behalve in een Volvo rijden ondernemers ook graag in een BMW.

Beide merken hebben een grote schare trouwe berijders. Van de Volvo-rijders kiest 94 procent als volgende auto wéér een Volvo; bij BMW is de merkentrouw zelfs iets groter: 97 procent. Ford (79 procent) en Volkswagen (78 procent) bijten zich stuk op die scores. Ze staan op gelijk niveau met Audi (79 procent). Hoewel niet-premium doet Toyota – 88 procent – goed mee inzake merkentrouw. Renault doet het op dit onderdeel slecht: 65 procent.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding