Autodeelplatform SnappCar nu ook in Duitsland

SnappCar, naar eigen zeggen marktleider op het gebied van autodelen in Nederland, lanceert vandaag zijn online platform in Duitsland, met 42 miljoen particuliere auto’s de grootste automarkt in Europa.

SnappCar wil impact maken in Europa en kiest daarom voor Duitsland, zegt mede-oprichter Pascal Ontijd. Maar bovendien: "In geen enkel Europees land staan zo veel personenauto’s stil als in Duitsland. Daarnaast is het een markt waar wij met ons laagdrempelige en servicegerichte concept echt verschil kunnen maken."

SnappCar staat garant voor betaling van de huursom, verkeersboetes en regelt de allrisk verzekering. Volgens Ontijd kiezen Duitsers net als Nederlanders er steeds vaker voor om spullen en goederen als auto’s met elkaar te delen in plaats van te kopen. "Met name de jongere generatie geeft de voorkeur aan flexibele en laagdrempelige toegang tot een auto boven het bezit ervan."

Volgens Ontijd verdwijnen er door elke deelauto gemiddeld tien reguliere auto’s van de weg. SnappCar werkt vooralsnog alleen in Nederland samen met Athlon Car Lease om de deelauto ook zakelijk in te zetten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Autodeelplatform SnappCar nu ook in Duitsland - Automobielmanagement.nl

Autodeelplatform SnappCar nu ook in Duitsland

SnappCar, naar eigen zeggen marktleider op het gebied van autodelen in Nederland, lanceert vandaag zijn online platform in Duitsland, met 42 miljoen particuliere auto’s de grootste automarkt in Europa.

SnappCar wil impact maken in Europa en kiest daarom voor Duitsland, zegt mede-oprichter Pascal Ontijd. Maar bovendien: "In geen enkel Europees land staan zo veel personenauto’s stil als in Duitsland. Daarnaast is het een markt waar wij met ons laagdrempelige en servicegerichte concept echt verschil kunnen maken."

SnappCar staat garant voor betaling van de huursom, verkeersboetes en regelt de allrisk verzekering. Volgens Ontijd kiezen Duitsers net als Nederlanders er steeds vaker voor om spullen en goederen als auto’s met elkaar te delen in plaats van te kopen. "Met name de jongere generatie geeft de voorkeur aan flexibele en laagdrempelige toegang tot een auto boven het bezit ervan."

Volgens Ontijd verdwijnen er door elke deelauto gemiddeld tien reguliere auto’s van de weg. SnappCar werkt vooralsnog alleen in Nederland samen met Athlon Car Lease om de deelauto ook zakelijk in te zetten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding