Leveranciers leasemij Arval moeten duurzaam gaan

Leasemaatschappij Arval maakt duurzaam repareren onderdeel van de nieuw af te sluiten overeenkomsten met haar schade-, glas-, onderhoud- en bandenleveranciers. Om dit te realiseren, moeten de leveranciers hiervoor een keurmerk behalen, bij voorkeur via stichting Duurzaam Repareren.

Met deze maatregel wil Arval de verdere verduurzaming van zijn wagenpark stimuleren. De laatste jaren ligt de focus op de verdere verduurzaming van het wagenpark, zegt Matthijs Wouters, directeur operations bij Arval. Ook vanuit de wens van de klant. "Dit doen wij zelf met onder andere advies over zuinig rijden en de inzet van schonere’ leaseauto’s, maar ook onze leveranciers kunnen hier veel in betekenen. Daarom leggen wij in onze nieuwe overeenkomsten met hen duidelijke afspraken vast over het mvo-beleid en geldt het werken volgens de richtlijnen van stichting Duurzaam Repareren als een van de belangrijkste selectiecriteria."

Stichting Duurzaam Repareren hanteert een pakket van eisen waaraan bedrijven moeten voldoen om het Duurzaam Repareren-certificaat te ontvangen. Voorbeelden van dit eisenpakket zijn het gebruik van ruilonderdelen in plaats van het vernieuwen van onderdelen en controle van de bandenspanning bij iedere auto die de werkplaats bezoekt. Een geaccrediteerde instantie beoordeelt namens de stichting of bedrijven het certificaat definitief mogen behalen. In het college van deskundigen dat de eisen vaststelt, nemen onder andere vertegenwoordigers van fleetowners, consumentenbelangen en leasemaatschappijen deel. Ook Arval is sinds het eerste uur betrokken bij het college van deskundigen. (bron: ALW)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Leveranciers leasemij Arval moeten duurzaam gaan - Automobielmanagement.nl

Leveranciers leasemij Arval moeten duurzaam gaan

Leasemaatschappij Arval maakt duurzaam repareren onderdeel van de nieuw af te sluiten overeenkomsten met haar schade-, glas-, onderhoud- en bandenleveranciers. Om dit te realiseren, moeten de leveranciers hiervoor een keurmerk behalen, bij voorkeur via stichting Duurzaam Repareren.

Met deze maatregel wil Arval de verdere verduurzaming van zijn wagenpark stimuleren. De laatste jaren ligt de focus op de verdere verduurzaming van het wagenpark, zegt Matthijs Wouters, directeur operations bij Arval. Ook vanuit de wens van de klant. "Dit doen wij zelf met onder andere advies over zuinig rijden en de inzet van schonere’ leaseauto’s, maar ook onze leveranciers kunnen hier veel in betekenen. Daarom leggen wij in onze nieuwe overeenkomsten met hen duidelijke afspraken vast over het mvo-beleid en geldt het werken volgens de richtlijnen van stichting Duurzaam Repareren als een van de belangrijkste selectiecriteria."

Stichting Duurzaam Repareren hanteert een pakket van eisen waaraan bedrijven moeten voldoen om het Duurzaam Repareren-certificaat te ontvangen. Voorbeelden van dit eisenpakket zijn het gebruik van ruilonderdelen in plaats van het vernieuwen van onderdelen en controle van de bandenspanning bij iedere auto die de werkplaats bezoekt. Een geaccrediteerde instantie beoordeelt namens de stichting of bedrijven het certificaat definitief mogen behalen. In het college van deskundigen dat de eisen vaststelt, nemen onder andere vertegenwoordigers van fleetowners, consumentenbelangen en leasemaatschappijen deel. Ook Arval is sinds het eerste uur betrokken bij het college van deskundigen. (bron: ALW)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding